[RUS]Armies of the Soviet Union - Rozpiski

Awatar użytkownika
bless
Posty: 1093
Rejestracja: 17 mar 2015, o 20:22

Re: [RUS]Armies of the Soviet Union - Rozpiski

Postautor: bless » 12 maja 2017, o 08:08

Fakt, moze miec 9 na froncie, ale to idzie pakiecie z zasadą Slow, o ile dobrze pamietam. Wiec taki se ten pancerz. Natomiast T-28, nawet z pancerzem 8, to swietny czolg wsparcia piechoty. Nie nadaje sie do walki z innymi czolgami, bo ma tylko lekka haubice, ale ze wzgledu na swoja sile razenia piechoty jest priorytetowym celem dla czolgow przeciwnikow. Co mozna sprytnie wykorzystywac. Bardzo tani i bardzo dobry czolg. Sam nim gram i polecam innym. :)
"You are enemies of Japan. You will be treated accordingly."

Mutsuhiro Watanabe "the Bird"

Awatar użytkownika
rilian
Posty: 1351
Rejestracja: 17 lis 2014, o 10:24

Re: [RUS]Armies of the Soviet Union - Rozpiski

Postautor: rilian » 12 maja 2017, o 10:31

Większość bitew jakie nim grałem, a obstawiam, że zagrałem najwięcej bitew tym czołgiem spośród forumowiczów, grałem z tym 'slow' i 9+ pancerza. 9+, to nie jest pancerz 'taki se', bo to tyle samo, co większość najlepszych czołgów w grze, a pamiętaj, że pojawia się w selektorach, w których przeciwnicy to mogą sobie raczej pomarzyć o takim pancerzu.
'Slow' obchodzę na dwa sposoby. Jak jest opcja, to oczywiście trzymam się drogi, a jeśli nie, to w pierwszej turze rezygnuję ze strzelania i robię 'run' w kierunku upatrzonej pozycji (koniecznie blisko celu misji, lub z dobrym widokiem na cel misji). Od drugiej tury już można robić normalnie advance. Co do walki z innymi czołgami, to fakt, że trzeba ich unikać, ale jeśli grasz na porównywalnych selektorach, to przeciwnik zazwyczaj ma małą armatkę, dla której 9+ pancerza to sporo, a pamiętaj, że haubica nie traci na penetracji wraz z zasięgiem i przede wszystkim wlepia kilka pinów na raz. Można czasem wyskoczyć na pojedynek pancerny, bo w przeciwieństwie do większości czołgów, strzelając się z czołgiem przeciwnika nie rezygnujesz z wykorzystania pełnego wygaru zabijania piechoty, bo poza haubicą nadal do piechoty walą 3xMMG:) No i na koniec warto też pamiętać o tym, że strzał z indirecta ma już +3 do peny w razie trafienia, a często i tak się tym indirectem strzela, bo 6 na trafienie w wypadku jakiegoś covera to i tak normalny rzut, to już można spróbować w górny pancerz. A jak już 6 wpadnie, to następne strzały na 2+, jeśli tylko Twoja kostka będzie pierwsza:)

No i ważne jest to, że we wczesnych selektorach w walce pancernej można posiłkować się BA-10, który jest bardzo fajnym samochodem pancernym. Bardzo często wyskakuję nim na flankę i przeciwnik ma opcje swoim czołgiem albo stać przodem do mojego czołgu, albo do samochodu. Czego nie wybierze, to , do czego stoi bokiem, przebija go już bez problemu;)

Oczywiście styl gry to sobie wypracujesz, ale jak widzisz obaj z Blessem używamy ten czołg i obaj go chwalimy:)

Awatar użytkownika
Telamon
Posty: 1615
Rejestracja: 27 gru 2014, o 16:05
Lokalizacja: Kraków / Zakliczyn

Re: [RUS]Armies of the Soviet Union - Rozpiski

Postautor: Telamon » 12 maja 2017, o 11:27

Ja się przychylam do opinii Riliana, choć model miałem głównie w ręce i przeciwko sobie.
Czołg jest ogromny jak na ten okres gry, jedynie T-35 i francuski 2C mają większe wymiary. Trudno go ukryć, zakryć co może w zasłanianiu swej piechoty jest dobre ale skraca życie krowiastego czołgu, który robi to samo co mały M3 Stuart za te same punkty. Pancerz czołowy 9+ poprawia sytuacje zdecydowanie, a slow to nie jest wielka cena.
Vae Victis 15mm

Chcesz abym pomalował twoje figurki? Pisz.

Awatar użytkownika
bless
Posty: 1093
Rejestracja: 17 mar 2015, o 20:22

Re: [RUS]Armies of the Soviet Union - Rozpiski

Postautor: bless » 12 maja 2017, o 11:38

W sumie zacheciliscie mnie do przetestowania wersji z pancerzem 9. :)
"You are enemies of Japan. You will be treated accordingly."

Mutsuhiro Watanabe "the Bird"

Awatar użytkownika
Marios
Posty: 1353
Rejestracja: 17 lis 2014, o 10:25
Lokalizacja: WarszaFka :P

Re: [RUS]Armies of the Soviet Union - Rozpiski

Postautor: Marios » 12 maja 2017, o 12:00

bless pisze:W sumie zacheciliscie mnie do przetestowania wersji z pancerzem 9. :)

I tak mój słodki M14 przewierci Ci burtę :P
Strażnik subiektywnie postrzeganego balansu i rozsądku.

Kisiel
Posty: 3
Rejestracja: 28 maja 2017, o 14:17

Re: [RUS]Armies of the Soviet Union - Rozpiski

Postautor: Kisiel » 29 maja 2017, o 12:25

Szalom. Z wypłatą kupuję pierwsze modele i tak teraz po przelurkowaniu zasad i forów zrobiłem rozpę na 1000pts. Mógłby ktoś stwierdzić, czy ma to sens (inb4 wszystko w Bolcie ma sens).

Selektor Kurski, na oko w miarę uniwersalnie toto wyglada, najwyżej w zamian za jakiegoś veta dorzucę komisariat.

HQ:

First Lt + 1 świty: karabiny, regular
Cpt + 1 świty: karabiny, regular

Piechota:

Darmowy Inexp Rifle
2x LMG sqad, NCO + 9, regular, karabiny
1x SMG sqad, NCO + 9, regular, SMG
1x Veteran squad, NCO + 9, veteran, SMG
Sniper Veteran
Heavy Mortar inexp
ZiS - 3 regular
SU-76 Regular z przeciwpancerną aminicją

Razem równiuteńko 1000 pts ^^
11 Kości, coś małowato :P

Awatar użytkownika
Grolshek
Posty: 1968
Rejestracja: 17 lis 2014, o 12:28

Re: [RUS]Armies of the Soviet Union - Rozpiski

Postautor: Grolshek » 29 maja 2017, o 12:27

Za Kapitana dwie rusznice i można grać.
Matisoft Gaming Club

Awatar użytkownika
MadMax
Posty: 297
Rejestracja: 14 wrz 2015, o 15:28
Lokalizacja: Pisz

Re: [RUS]Armies of the Soviet Union - Rozpiski

Postautor: MadMax » 29 maja 2017, o 13:28

Tak jak napisał Grolshek + mortar jako regular (kosztem weterańskiej piechoty). Możesz też pomyśleć nad wrzuceniem jakiegoś klimatycznego czołgu (5APancGw!). Ja na ten selektor mam M3 Lee.
"War. War never changes".

Awatar użytkownika
rilian
Posty: 1351
Rejestracja: 17 lis 2014, o 10:24

Re: [RUS]Armies of the Soviet Union - Rozpiski

Postautor: rilian » 29 maja 2017, o 14:32

Super w tym selektorze jest to, że można mieć 2 snajperów. Wbrew pozorom potrafią we dwóch sparaliżować pół stołu czasem. Jak idzie jakaś drużyna weteranów, to zakładasz 2x ambush, jak tylko się gdzieś wychylą, to dostają 2 piny i często brak sierżanta. Nagle z Ld 10 się robi 7, a oficer nie podejdzie do miejsca pilnowanego przez 2 snajperów:). Wykańczają wszelkie team weapony i łatwo wrzucają piny na open-topped transportach.

Moździerz jako inexp, to jest cień poprzedniej edycji. Nie wystawia się takiego, bo nie może korzystać ze spottera, a ciężki moździerz bez spottera jest bardzo mało użyteczny. Osobiście uważam, że ciężki moździerz robi z grubsza to samo co średni, tylko drożej, ale to już kwestia gustu, ja nie lubię over killi;). Poza tym, jeśli koniecznie chcesz mieć taki wielki ten wzornik, to pamiętaj, że w tym selektorze możesz mieć 2 armaty, a średnia haubica jest tylko o 10pkt droższa od ciężkiego moździerza, a po pierwsze ma tarczę, po drugie nie ginie od pojedynczego trafienia snajpera, a przede wszystkim, jak coś jej wejdzie pod lufę, to może walnąć ogniem bezpośrednim. Poza tym nie ma minimalnego zasięgu i może strzelić po obrocie na 'advance'.

Też zgadzam się z Groshkiem, że kapitan nie ma sensu. Nie na te punkty. Osobiście też zacząłem dowództwo wystawiać z pepeszkami. Oficer biegnie za pierwszą linią piechoty, blisko walki, a czasem może się przydać te 4 strzały na 2+ na point blanku, które zmiękczą cel przed szarżą, czy salwą drużyny piechoty.

Jaki masz pomysł na tą piechotę? Smg squad i weterani mają biec za Lmg squadami? Jeśli tak, to ja bym wolał brać inexpy. W razie jakiegoś wielkiego ostrzału wtedy deklaruję 'down', żeby chłopaki przeżyli i w efekcie jest tani ekran do osłony wartościowych oddziałów (ja lubię zasadę 'green', ale nie pamiętam, czy w tym selektorze są rifle squady). Zaoszczędzone pkt zawsze się gdzieś mogą przydać (to chyba pierwsza rozpa bez rusznic, jaką widzę:P). Jeśli natomiast chłopaki mają wspierać z tyłu, dając wsparcie ogniowe, to brałbym mniejsze oddziały, za to z lmg.

Komisarz jest super. Ja biorę prawie zawsze. Tania kostka, która nie dość, że też może wywalić 4 strzały z pepeszek (już na 3+ niestety), to czasem ten przerzut Ld może uratować sytuację.

Kisiel
Posty: 3
Rejestracja: 28 maja 2017, o 14:17

Re: [RUS]Armies of the Soviet Union - Rozpiski

Postautor: Kisiel » 30 maja 2017, o 19:43

Ok, dzięki za rady. Troszkę pomajstrowałem.

Selektor Kurski cały czas

1x Senior LT +1 świty (karabiny, reg)
1x darmowy inexp Squad
2x Regular LMG NCO +7 karabiny + LMG
2x Regular SMG NCO +9, smg
2x veteran Sniper
1x ZiS 3 regular
1x SU 76 regular z amunicją ppanc
2x Anti tank Rifle Regular
1x Medium mortar regular ze spotterem

13 kości

Jeśli gdzieś znajdę modele damskich snajperów, będę wniebowzięty :3
Co do oficerów z mosinami: cóż, mam słabość do tytułowych bolt action :p A cyzelować jakoś skrajnie rozpy mi sięnie chce.


Wróć do „Armie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość