Strona 59 z 60

Re: pytania o zasady

: 4 gru 2017, o 14:35
autor: Bayer
Jeżeli cel jest choć trochę widoczny i o ile to jest to cześć zasadnicza typu ciało czy hull (bez lufy, karabinów itp.) to można stosując odpowiednie modyfikatory za cover.

Re: pytania o zasady

: 4 gru 2017, o 15:01
autor: Leon
Pytanie o Oficera HQ.

Powiedzmy że mamy 2nd Lt + jeden ziomek.

1. Czy w momencie testowania Order Test testują się z własnym modyfikatorem +1?

2. Czy w momencie gdy snajper zabija szefa i zostaje sam ziomek oddział traci modyfikator i zdolności ktore dawał szef (snap order, + do morale), czy też jest to zdolność przypisana jednostce a nie samemu oddziałowi?

3. i tu nasuwa kolejne ciekawe pytanie, czy w przypadku niemców adiutant na rzucie 2+ może stać się nowym porucznikiem?

Pozdrawiam

Re: pytania o zasady

: 4 gru 2017, o 15:17
autor: Olgierd
1) Tak.
2) Traci modyfikator i zdolności, ma je tylko "szef".
3) Nie, bo nie jest NCO, a tylko ich dotyczy ta zasada.

Re: pytania o zasady

: 4 gru 2017, o 15:21
autor: Noak
1. Tak.
2. Adiutant traci wszystkie bonusy jakie daje oficer.
3. Zasada armijna dotyczy tylko zastępowane NCO w drużynach piechoty. Adiutant nie zostaje oficerem jak jego szef zgarnięcia kulkę.

Edit. Olgierd był szybszy :oops:

Re: pytania o zasady

: 4 gru 2017, o 17:09
autor: sliwka
Bayer pisze:Jeżeli cel jest choć trochę widoczny i o ile to jest to cześć zasadnicza typu ciało czy hull (bez lufy, karabinów itp.) to można stosując odpowiednie modyfikatory za cover.


Tak dokladnie bylo. Dzieki

Re: pytania o zasady

: 13 kwie 2018, o 12:15
autor: leszy
Witam

HE (3")
(p68) PEN: +3, PIN: D3 (2D6 if in building) - Infantry and artillery can go down to halve the hits taken

Czy zapis w nawiasie dotyczy Pinów czy Ilości Hitów, tak jak jest zapisane w tabelce HE SHOTS

Re: pytania o zasady

: 13 kwie 2018, o 14:43
autor: Bayer
D3 ilość pinów, 2D6 to ilość hitów.

Re: pytania o zasady

: 4 maja 2018, o 13:49
autor: Leon
Pytanie o tank riders:

Tank Riders
Can mount onto or dismount from a tank counting it as a transport. One unit can ride on one tank. Cannot be targeted while on tank. Must immediately disembark if tank is shot at.


Czy w momencie ostrzału czołgu, jednostka Tank Ridersów musi wykonać rozkaz run lub advance, czy też np. schodzi w 6 calach i daje kość down?

Re: pytania o zasady

: 4 maja 2018, o 17:47
autor: Grolshek
Niestety bramka numer 2.

Re: pytania o zasady

: 13 maja 2018, o 02:17
autor: Pietia
Jeśli dobrze pamiętam zasady, przymusowy disembark jest w K6 calach a nie równo 6.
Swoją drogą to nie jest takie straszne - ostrzał nic im nie robi, a down sprawia, że raczej nikt ich później nie trafi. W kolejnej turze mogą zrobić rozpierduchę, trzeba "tylko" wyciągnąć swoją kostkę ;)