pytania o zasady

gasior
Posty: 43
Rejestracja: 29 lut 2016, o 21:30

Re: pytania o zasady

Postautor: gasior » 20 wrz 2017, o 11:29

Dzieki Olgierd za odpowiedz, czyli zagralismy dobrze.

Awatar użytkownika
demi_morgana
Posty: 314
Rejestracja: 23 cze 2016, o 19:04
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Krótkie zasięgi broni

Postautor: demi_morgana » 24 wrz 2017, o 13:45

Temat dla niektórych pewnie oczywisty lub przerobiony - nas wczoraj podczas gry naszła refleksja:

Strzelając z karabinu (24") co do zasady dostajemy modyfikatory za zasięg: +1 point blank, -1 daleki zasięg.
Co jednak gdy strzał jest z broni o krótszym zasięgu?
Czy przy strzale z smg (12") jest opcja TYLKO point blank/long range (nie ma strzału bez modów za zasięg)?
Albo pistolet (6"): zawsze na point blank? Czy powyżej 3" na zero bo point blank łącznie z dalekim zasięgiem? :?

mentos90
Posty: 194
Rejestracja: 14 lis 2015, o 23:49

Re: pytania o zasady

Postautor: mentos90 » 24 wrz 2017, o 13:53

Przy krótszych zasięgach uwzględnia się oba (i więcej) modyfikatory, jak przy normalnym strzelaniu. Pistolet w 0-3" point blank, 3-6" point blank i long range.

Awatar użytkownika
demi_morgana
Posty: 314
Rejestracja: 23 cze 2016, o 19:04
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Re: pytania o zasady

Postautor: demi_morgana » 24 wrz 2017, o 13:57

Gracias!

Awatar użytkownika
Magnus
Posty: 21
Rejestracja: 8 gru 2016, o 23:35
Lokalizacja: Wrocław

Kawaleria, lance i tough fighters

Postautor: Magnus » 27 wrz 2017, o 21:38

Czy dobrze rozumiem, że polska kawaleria z wykupionymi lancami podczas szturmu uderza w przeciwnika (roll to damage) nie jedną, tylko dwiema kostkami za każdego kawalerzystę?

Co więcej wykorzystując fakt, że kawaleria ma zasadę "tough fighters" za każdy zabity wrogi model w pierwszej fali szturmu przysługuje kolejny (i ostatni) rzut na zabicie następnych wrogich modeli (roll to damage)?
Festung Breslau

mentos90
Posty: 194
Rejestracja: 14 lis 2015, o 23:49

Re: pytania o zasady

Postautor: mentos90 » 27 wrz 2017, o 22:26

Tak, przy tough fighter za każdą ofiarę masz ponowną kość na zranienie.

Awatar użytkownika
rilian
Posty: 1353
Rejestracja: 17 lis 2014, o 10:24

Re: pytania o zasady

Postautor: rilian » 29 wrz 2017, o 11:01

Czy komuś z Was rzuciło się w oczy gdzieś, czy spotterzy od moździerzy/haubic mają jakąś broń, czy tylko bagnet?
Z tego, co ja rozumiem, jeśli w 'waepons' jest wpisane '1 medium mortar', to raczej nikt nie ma niczego innego, ale może w innych kodeksach jest inaczej (tym razem chodzi o niemiecki, którego nie mam, a wczoraj grając z niemcami potrzebowaliśmy tej informacji).

mentos90
Posty: 194
Rejestracja: 14 lis 2015, o 23:49

Re: pytania o zasady

Postautor: mentos90 » 29 wrz 2017, o 11:10

Jedna (główna) broń na całą sekcję, brak innej broni. Spotterzy też bez broni. Tyle jeśli chodzi o zasady, czy figurka faktycznie ma jakąś broń to nie przeszkadza.

misha
Posty: 28
Rejestracja: 5 lip 2016, o 09:33

Re: pytania o zasady

Postautor: misha » 9 paź 2017, o 08:36

hej

1. nie moge wygrzebać opisu zasady, że pojazdom rozpatrujemy cover bez "wiezyczek" a tylko sam dół?
podpowiecie w ktorym to akapicie/stronie jest

2. czy pojazd transport z zasada command vehicle tez zostanie zniszczony jak jest blizej przeciwnika? patrze ze na Rommels Defeat mozna wziac sobie Sd.Kfz 251/10 jako transport, jest tez w armoured car, ale o transport zapytuje :)

dzieki

mentos90
Posty: 194
Rejestracja: 14 lis 2015, o 23:49

Re: pytania o zasady

Postautor: mentos90 » 9 paź 2017, o 10:22

1) Wątpię ,że jest taki zapis w podręczniku. Mowa jest o coverze przy 50% zasłonięcia modelu lub o braku możliwości strzału, gdy widzimy tylko antenę, lufę, kawałek błotnika itp.

2) Nic nie ma, że nie ginie. Jeśli ma możliwy transport, a jest pusty to ginie przy najbliższym przeciwniku.

edit: 250/10 w wersji dowódczej nie ma transportu, więc nie ginie.


Wróć do „Zasady 2.0”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość