pytania o zasady
Re: pytania o zasady
Dzieki Olgierd za odpowiedz, czyli zagralismy dobrze.
- demi_morgana
- Posty: 305
- Rejestracja: 23 cze 2016, o 19:04
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontaktowanie:
Krótkie zasięgi broni
Temat dla niektórych pewnie oczywisty lub przerobiony - nas wczoraj podczas gry naszła refleksja:
Strzelając z karabinu (24") co do zasady dostajemy modyfikatory za zasięg: +1 point blank, -1 daleki zasięg.
Co jednak gdy strzał jest z broni o krótszym zasięgu?
Czy przy strzale z smg (12") jest opcja TYLKO point blank/long range (nie ma strzału bez modów za zasięg)?
Albo pistolet (6"): zawsze na point blank? Czy powyżej 3" na zero bo point blank łącznie z dalekim zasięgiem?
Strzelając z karabinu (24") co do zasady dostajemy modyfikatory za zasięg: +1 point blank, -1 daleki zasięg.
Co jednak gdy strzał jest z broni o krótszym zasięgu?
Czy przy strzale z smg (12") jest opcja TYLKO point blank/long range (nie ma strzału bez modów za zasięg)?
Albo pistolet (6"): zawsze na point blank? Czy powyżej 3" na zero bo point blank łącznie z dalekim zasięgiem?

Re: pytania o zasady
Przy krótszych zasięgach uwzględnia się oba (i więcej) modyfikatory, jak przy normalnym strzelaniu. Pistolet w 0-3" point blank, 3-6" point blank i long range.
- demi_morgana
- Posty: 305
- Rejestracja: 23 cze 2016, o 19:04
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontaktowanie:
Kawaleria, lance i tough fighters
Czy dobrze rozumiem, że polska kawaleria z wykupionymi lancami podczas szturmu uderza w przeciwnika (roll to damage) nie jedną, tylko dwiema kostkami za każdego kawalerzystę?
Co więcej wykorzystując fakt, że kawaleria ma zasadę "tough fighters" za każdy zabity wrogi model w pierwszej fali szturmu przysługuje kolejny (i ostatni) rzut na zabicie następnych wrogich modeli (roll to damage)?
Co więcej wykorzystując fakt, że kawaleria ma zasadę "tough fighters" za każdy zabity wrogi model w pierwszej fali szturmu przysługuje kolejny (i ostatni) rzut na zabicie następnych wrogich modeli (roll to damage)?
Festung Breslau
Re: pytania o zasady
Tak, przy tough fighter za każdą ofiarę masz ponowną kość na zranienie.
Re: pytania o zasady
Czy komuś z Was rzuciło się w oczy gdzieś, czy spotterzy od moździerzy/haubic mają jakąś broń, czy tylko bagnet?
Z tego, co ja rozumiem, jeśli w 'waepons' jest wpisane '1 medium mortar', to raczej nikt nie ma niczego innego, ale może w innych kodeksach jest inaczej (tym razem chodzi o niemiecki, którego nie mam, a wczoraj grając z niemcami potrzebowaliśmy tej informacji).
Z tego, co ja rozumiem, jeśli w 'waepons' jest wpisane '1 medium mortar', to raczej nikt nie ma niczego innego, ale może w innych kodeksach jest inaczej (tym razem chodzi o niemiecki, którego nie mam, a wczoraj grając z niemcami potrzebowaliśmy tej informacji).
Re: pytania o zasady
Jedna (główna) broń na całą sekcję, brak innej broni. Spotterzy też bez broni. Tyle jeśli chodzi o zasady, czy figurka faktycznie ma jakąś broń to nie przeszkadza.
Re: pytania o zasady
hej
1. nie moge wygrzebać opisu zasady, że pojazdom rozpatrujemy cover bez "wiezyczek" a tylko sam dół?
podpowiecie w ktorym to akapicie/stronie jest
2. czy pojazd transport z zasada command vehicle tez zostanie zniszczony jak jest blizej przeciwnika? patrze ze na Rommels Defeat mozna wziac sobie Sd.Kfz 251/10 jako transport, jest tez w armoured car, ale o transport zapytuje
dzieki
1. nie moge wygrzebać opisu zasady, że pojazdom rozpatrujemy cover bez "wiezyczek" a tylko sam dół?
podpowiecie w ktorym to akapicie/stronie jest
2. czy pojazd transport z zasada command vehicle tez zostanie zniszczony jak jest blizej przeciwnika? patrze ze na Rommels Defeat mozna wziac sobie Sd.Kfz 251/10 jako transport, jest tez w armoured car, ale o transport zapytuje

dzieki
Re: pytania o zasady
1) Wątpię ,że jest taki zapis w podręczniku. Mowa jest o coverze przy 50% zasłonięcia modelu lub o braku możliwości strzału, gdy widzimy tylko antenę, lufę, kawałek błotnika itp.
2) Nic nie ma, że nie ginie. Jeśli ma możliwy transport, a jest pusty to ginie przy najbliższym przeciwniku.
edit: 250/10 w wersji dowódczej nie ma transportu, więc nie ginie.
2) Nic nie ma, że nie ginie. Jeśli ma możliwy transport, a jest pusty to ginie przy najbliższym przeciwniku.
edit: 250/10 w wersji dowódczej nie ma transportu, więc nie ginie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość