pytania o zasady

Awatar użytkownika
Snols
Posty: 58
Rejestracja: 11 lip 2016, o 18:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: pytania o zasady

Postautor: Snols » 30 cze 2017, o 23:41

rilian pisze:Na pewno nie możesz sugerować się zapisami w podręcznikach innych armii, bo na przykład radziecki snajper i jego pomagier nie mają uzbrojenia, tylko jeden karabin na spółkę.


No właśnie. To jak jest z tym niemieckim sniper team'em? Ktoś pomoże, bo nie wiem jak skleić pomagiera...

Noak
Posty: 388
Rejestracja: 17 lis 2014, o 16:41

Re: pytania o zasady

Postautor: Noak » 1 lip 2017, o 18:37

W nowym podręczniku pomocnik niemieckiego snajpera dostał...... tadam!!!! pistolet. Prawdziwe szaleństwo :mrgreen:

Awatar użytkownika
Telamon
Posty: 1466
Rejestracja: 27 gru 2014, o 16:05
Lokalizacja: Kraków / Zakliczyn

Re: pytania o zasady

Postautor: Telamon » 3 lip 2017, o 13:32

Mam odpowiedź od Warlorda:

I have spoken with Alessio about your question, please find below his answer:

"1. Native Irregulars,

Does this unit use the army rules that will choose it? This has not been specified. Do Native irregulars have fanatics if they fight for the Japanese army?

​No, they do not get the army special rules of the army they fight for. So not Fanatics, for example. ​

2. The Indian National Army

You forgot to write down in which selector appear ... even in the primary platoon are not available. You also did not meet this in F.A.Q ...

​Use them either as infantry squads for generic Reinforced Platoon Selector from the BA rulebook or in any IJA force for senarios set in indo-chine & Burma, from the initial Japanese invasion until their surrender in Rangoon. ​"

Please note that the ruling covered in this response is only to be used for friendly games, as it isn’t an official ruling until it is covered in the FAQ/Errata document
.


Zagrałem ostatnio na Native Irregularsach z Birmańskiej Armii Narodowej. Hidden Set-Up całkiem przydatny (i zabija monotonie w tej armii), reszty nie zdołałem wykorzystać.

Ogólnie w dodatku na pacyficzny teart wojenny błędów nie brakuje...
Vae Victis 15mm

Chcesz abym pomalował twoje figurki? Pisz.

mentos90
Posty: 144
Rejestracja: 14 lis 2015, o 23:49

Re: pytania o zasady

Postautor: mentos90 » 5 sie 2017, o 18:08

Przy wyrzuceniu 1 (Rookie Pilot) przy nalocie i wybraniu celu przez przeciwnika, własne jednostki (Flak) muszą wykonać test na wstrzymanie ognia czy mogą strzelać z automatu (do własnego lotnictwa atakującego własne oddziały)?

"The opposing player can choose one of your units as the new target for the air strike. He places the aircraft marker as described for a Here it comes! result and resolves the attack against your unit."


Zasada brzmi jakby przeciwnik przejął pałeczkę, teraz to jest jego nalot i on wykonuje atak. Obstawiałbym, że w tym wypadku to jest już nalot przeciwnika i oddziały (własne) mogą strzelać z automatu. Jaka jest Wasza opinia?

Awatar użytkownika
bless
Posty: 1046
Rejestracja: 17 mar 2015, o 20:22

Re: pytania o zasady

Postautor: bless » 6 sie 2017, o 01:37

Nie mozna strzelac do swojego nalotu. Jest napisane tylko, ze przeciwnik wybiera cel dla Twojego nalotu a nie ze przywoluje wlasny.
"You are enemies of Japan. You will be treated accordingly."

Mutsuhiro Watanabe "the Bird"

mentos90
Posty: 144
Rejestracja: 14 lis 2015, o 23:49

Re: pytania o zasady

Postautor: mentos90 » 17 sie 2017, o 11:53

Czy strzelając indirectem do pojazdów open topped dolicza się +2 PEN (za górny pancerz i za otwarty)? Jak wygląda taka sytuacja z soft-skinnami - też +2?

Madwolf
Posty: 19
Rejestracja: 12 lut 2016, o 14:20
Lokalizacja: Kraków

Re: pytania o zasady

Postautor: Madwolf » 17 sie 2017, o 13:19

Z tego co wiem to nie ma +1 Pen za Open Top - jest +1 do wyniku rzutu na efekt już po przebiciu pancerza.
Przy trafieniu "z góry", pojazdy otwarte mają następujące kary (za easyarmy.com):
"open-topped armoured vehicles suffer a double penalty: +1 penetration and +1 damage result"

Wydaje mi się też że soft skiny nie mogą być Open Top.

Awatar użytkownika
rilian
Posty: 1313
Rejestracja: 17 lis 2014, o 10:24

Re: pytania o zasady

Postautor: rilian » 17 sie 2017, o 14:38

Według podręcznika też jest tak, jak pisze Madwolf

Awatar użytkownika
Grolshek
Posty: 1854
Rejestracja: 17 lis 2014, o 12:28

Re: pytania o zasady

Postautor: Grolshek » 18 sie 2017, o 12:21

rilian pisze:Według podręcznika też jest tak, jak pisze Madwolf

W rzeczy samej potwierdzam 8-)


Wróć do „Zasady 2.0”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość