Zasady

Awatar użytkownika
rilian
Posty: 1353
Rejestracja: 17 lis 2014, o 10:24

Zasady

Postautor: rilian » 15 wrz 2016, o 09:13

Na naszym forum kolega napisał skrót różnic w zasadach pomiędzy boltem, a K47. Na tyle fajnie, skrótowo i jasno, że zrepostuję tutaj dla ciekawych.

Rally:
Order test na rozkaz Rally nie jest modyfikowany przez pin markery.

Reakcje
Zostało sprecyzowane coś takiego jak "reakcja". Wykonywana tak, jak zrobienie Dwon, gdy oddział jest ostrzeliwany.
Jeżeli oddział nie ma kostki i jest celem ataku to może spróbować wykonać reakcję tj:
- wykonać reaction test: zdać liderkę. Jeżeli nie zda to dostaje pina, ale nie kostkę - wciąż może próbować robić rokaz lub kolejne reakcje.
- Wykonać jedną z reakcji:
--- Down - reakcja na strzelanie - Tak jak było dotychczas, nie wymaga reaction testu. kostka down
--- Stand and shoot - reakcja na assault - strzelasz w momencie gdy wróg do Ciebie dobiegnie, lub gdy zakończy bieg jak nie starczy mu zasięgu. Fixed i pojazdy muszą normalnie być w stanie targetować cel. kostka fire
--- Escape! (to nie jest recce) - reakcja na assault - Jednostka która ma być szarżowana robi run jak najdalej do tyłu od szarżującego. Robione zanim szarżujący się ruszy. kostka run
--- Firefight - reakcja na strzelanie - Tylko Jeżeli strzelający do naszego oddziału unit jest nie dalej niż 20". Oddziały strzelają do siebie równocześnie. kostka fire
--- Run to cover - reakcja na strzelanie - Tylko Jeżeli strzelający do naszego oddziału unit jest dalej niż 20". Ostrzeliwany unit może zrobić Run w dowolnym kierunku, w zasadzie jedynym wymaganiem jest to, że przynajmniej jeden model musi wbiec w cover / poza los. Nie można tak reagować na indirect fire. Robione po zmierzeniu zasięgu strzelającego. Tym Runem nie można szarżować. kostka run

Ambush:
Ambush (a w zasadzie fire z ambushu) jest reakcją, żeby móc ją zrobić trzeba:
- Wydać rozkaz ambush (nic nowego).
- Zdać reaction test (tak jak wyżej).
- Zrobić Fire.

Jeżeli nie wyjdzie order test, unit dostaje PINa, ale może dalej próbować robić reakcję. Chyba, że mowa o broniach heavy, które mogą spróbować tylko raz, a jak nie wyjdzie to do PINa dostają też Down.

Będąc w Ambushu wciąż można robić inne reakcje, ale jak się je zrobi, to nie można już zrobić ambusha, bo ma się inną kostkę niż ambush.

Ogólna zasada:
Reagować można na rozkazy, nie na reakcje - stąd nie można np. ambushować wyżej wymienionych form ruchu, tylko wyłącznie run, lub advance.

Recce:
Recce jest uznawane za specjalną reakcję (też wymaga testu), którą można robić nie tylko gdy jest się celem strzelania lub szarży, ale też celem ostrzału wynikającego z reakcji (stand & shoot / Firefight).


Przesiadki w artylerii:

Jeżeli masz jednostki artylerii w 12" od siebie, to gdy jedno działo zostanie zniszczone a zostaje w nim załoga, ta załoga może przejść do drugiego działa. Jest to uznawane za Run i może wywołać reakcję Ambush.

Jeżeli w jakimś dziale zginęła cała załoga a działo stoi jego kostka leży koło niego, a nie jest odkładana do zgonów. Inne działo w 12" może wykonując dowolny rozkaz wysłać część lub całą załogę do tamtego działa. Uznawane za run. Załoganci którzy tak się przenosili nie mogą już nic zrobić w tej turze.


Combat

Combat nie ściąga PINów i nie jest śmiertelny (możliwe jest, że obydwie strony go przeżyją).

Gdy jednostka dobiegnie już do combatu (po ewentualnych reakcjach) obie strony muszą wybrać czy będą robić: point blank shootingczy hand-to-hand combat.

Następnie combat wygląda następująco:
1. Point blank shooting.
2. Ewentualne testy morale wywołane przez powyższe.
3. Hand to hand combat.
4. Porównanie strat
5. Morale Check jeśli trzeba
6. konsolidacja lub powrót do punktu 3.

Point blank shooting:
Tylko modele wyposażone w small arms. Jeżeli obie strony zdecydują się wykonywać PBS to dzieje się to równocześnie. Jest to normalne strzelanie, z tym, że figurki są ze sobą w BtB i nie muszą mieć LoSa. Są w point blanku, są na shorcie, mają tyle minusów ile pinów, down też się liczy, jeżeli biją się przez osłonę, lub w area terenie cover też się liczy. Pin się za to należy jak za normalne strzelanie.

Hand-to-Hand Combat:
Jeżeli obie strony robią HtHC to robi się go równocześnie. Chyba, że:
- Szarżowany jest w downie - szarżujący bije pierwszy
- Walczy się przez obstacla - szarżowany bije pierwszy
- oba powyższe - Obaj gracze rzucają K6, ten kto wyrzuci więcej bije pierwszy.

Ogólnie to bije się tak samo jak w bolcie, nie ma trafień, od razu rzuca się to wound. Jeżeli przynajmniej jeden model z unitu zginął to dostają PINa.

Rezultaty assaultu:
Strona, która poniosła większe straty musi zrobić morale check, w przypadku remisu obie strony muszą. Jeżeli żadna ze stron nie zginęła to obie się konsolidują, lub walczą dalej, ale tylko jeśli obie strony się na to zgodzą.

Konsolidacja to nie k6" tylko tyle ile się idzie na advance. Jeżeli obie strony się konsolidują to najpierw robi to strona pokonana, jeżeli był remis rzucają kością.

Nie można ambushować konsolidacji.

Po konsolidacji kostkę oddziału należy obrócić na Dwon.


Walkery

Walkery to pojazdy, które ruszają się: 12" 2skręty advance; 18" 1skręt run. Poza tym ich pancerz jest taki sam z każdej strony. Jeżeli mają jakąś broń "arm-mounted" to ta broń może strzelać do przodu i w prawo/lewo zależnie od tego, na której jest ręce.

Pojazdy i Combat

Czołgi vs piechota i artyleria:

(czołg - 8+ i więcej)
Target musi zdać liderkę, jeżeli zda to pozwala czołgowi przejechać, jeżeli nie to dostaje D3+1 PINów, za każdego PINa na 4+ ktoś umiera. Jeżeli cel był artylerią to starczy 1 z tych 4+ żeby zniszczyć działo.

Walkery vs piechota i artyleria

(walkery z pancerzem 8+ i więcej i zasadą assault)
Wchodzą do combatu i biją jak piechota (PBF / HtHC). W HtHC walker liczy się jak ruszony i jest trafiany na 6. Sam ma 2 ataki +1 za każdą pięść.

Piechota przegrywa combat jeśli nie zniszczy Walkera i straci przynajmniej 1 człowieka.

Walker może postanowić nie robić konsolidacji, piechota musi wtedy się oddalić.

Artyleria zaszarżowana przez takiego Walkera jest automatycznie zniszczona.

Walkery 7+ i bez zasady assault są tu traktowane jak czołgi.


Walkery vs pojazdy

(Tylko walkery z zasadą assault)

W combacie rzucasz K6 za pojazd i k6 za Walkera (Walker ma 1+n kości, gdzie n to liczba jego pięści) Jeżeli Walker ma wyższy pancerz niż cel to dodaje do wyników 1. Jeżeli ma niższy to odejmuje 1.

Jeżeli na dowolnej z kości Walkera wynik był wyższy od wyniku celu to:
- jeżeli był to softskin to jest rozwalony.
- jeżeli był to pojazd z pancerzem wyższym niż Walker to dostaje PIN i glana.
- Jeżeli był to pojazd z pancerzem niższym lub równym Walkerowi to dostaje PIN i penę.
Jeżeli pojazd rzucił więcej to dostaje tylko PIN.

Czołgi vs pojazdy

(czołg - 8+ i więcej)
Czołg też musi zdać tank fear.
Oba pojazdy rzucają kostką i dodają swój pancerz. Ten kto rzuci wyżej wygrywa, jeżeli rzucą równo oba przegrywają.

- jeśli przegrany był softskinem to ginie.
- jeśli przegrany był pancerny to dostaje pene.
- jeśli przegrany był pancerny i miał wyższy pancerz niż wygrany to obydwaj dostają glana.

Potem obydwa dostają PINa jeśli żyją.

Wróć do „Dyskusje ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość