29.11.14 - MDK - Turniej Bolta - Kraków

Awatar użytkownika
Sevi
Posty: 147
Rejestracja: 17 lis 2014, o 12:07
Lokalizacja: Kraków

29.11.14 - MDK - Turniej Bolta - Kraków

Postautor: Sevi » 18 lis 2014, o 16:44

Kod: Zaznacz cały

Termin: 29 Listopad godz 10.30-17.00

Harmonogram:
Zapisy 10.30 -11.00
Bitwa I 11-12.30
PRZERWA OBIADOWA 12.30-13.30
Bitwa II 13.45-15.15
Bitwa III 15.30-17.00

Miejsce: MDK ul.Grunwaldzka 5
Format punktowy: 800 pkt
Wymiary stołów: 48x60

Wpisowe: 10zł (bony do sklepu Vanaheim)

Zasady:
-Gramy na aktualną edycję Bolt Action wraz z FAQ
-Armia musi składać się z maksymalnie jednego plutonu (nie stosujemy proxów!!)
- Armia w pełni pomalowana i z full WYSIWYG otrzymuje +2 punkty do klasyfikacji.
-Do formowania armii dopuszczone są:
* Armies of Germany.
* Armies of United States.
* Armies of Great Britain.
* Armies of the Soviet Union.
* Armies of Imperial Japan.
* Armies of France and the Allies.
* Armies of Italy and the Axis.
* Armies of Bolt Action
* Bolt Action Additional Units
-Do formowania armii nie dopuszczone są:
*Bolt Action: Armoured Platoon selectors
*Bolt Action: Tank Battles Suplement
*Rules: Warplanes
*Massive Battles
*Flame pojazdy
- Home rules:
*Pojazd recce nie może użyć zasady "recce" jeżeli ma kostkę "down"

Zmienna pogoda:
Przed każdą grą gracze losowo wybierają kartę pogody wpływającą na cała rozgrywkę

Scenariusze:
Każdy scenriusz trwa 6 tur
W każdym scenariuszu o wyniku bitwy decyduj róznica zdobytych punktów.
0 różnicy 10-10
1 różnicy 11-9
2 różnicy 12-8
3 różnicy 13-7
.
.
.
10+ różnicy 20-0

Zajmowanie znaczników: Znaczniki zajmuje piechota i altyleria, pojazdy i nie puste transporty mogą jej jedynie blokować. Znacznik uznaje się za zajęty jeśli na koniec gry znajduje się w 3 calach od niego sojusznicza jednostka i nie ma żadnej wrogiej.

Zdobyte punkty w bitwie nazywane są MP (małe punkty), a różnica ich podaje zdobyte DP (duże punkty)

SCENARIUSZE

„Patrol”

[i]Mimo zagrożenia z strony wroga, który mógł się chować za każdą „wydmą” z śniegu, Przemarznięci do szpiku kości żołnierze uradowali się na wieść o patrolu. Trudno się dziwić, to lepsze niż dogorywanie w zimnym okopie w którym zakazano rozpalać ognisk – aby kompani nie zmacała artyleria.[/i]

Rozstawienie armii:
Gracze rzucają kością. Gracz z wyższym wynikiem wybiera stronę stołu decydując się który znacznik będzie przypisany do niego.
Minimalnie połowa armi (zaokraglając w górę) wychodzi w „first wave” z własnej krawędzi stołu. W scenariuszu tym nie przysługuje „hiden setup” (spoterzy snajperzy tez wychodzą z krawędzi). Reszta modeli może pozostać w rezerwach. Wyjątek stanowi „w pułapce”

Cel misji:
Celem misji jest zajęcie 2 strategicznych punktów rozstawianych na środkowej linii stołu 20 cali od siebie i po 20 cali od krawędzi bocznych.

Punktacja:
Za zajęcie własnego znacznika 6 pkt, za zjęcie wrogiego 2 pkt. Dodatkowo za każdy wyeliminowany odział wroga 1 pkt.

Zasady specjalne:
Gracz może zdecydować się przydzielić jednemu z swoich oddziałów piechoty zasadę „w pułapce”. Odział ten należy wystawić przed rozpoczęciem w max 4 calach od znacznika, otrzymuje on zasadę hiden setup i może zacząć rozgrywkę z rozkazem ambusch. Od tej pory oddział ten do końca bitwy nie może dobrowolnie wyjść poza strefę 4 cali od znacznika (jeśli jednak to się zdarzy np. z zasady fubbar traci on wszelkie zasady specjalne). Zlikwidowanie go daje 2 pkt, za to skoruje za 2x więcej.

Losowa Pogoda (k6):
1-3 Gęsta mgła - wszystkie strzały powyżej 6' mają dodatkowy modyfikator do trafienia -1 i nie można strzelać dalej niż na 24' do tej odległości sięga LOS ( zasięg broni indirect jest liczony również od spotera i może wynieść w sumie więcej niż 24') . Dodatkowo efekt fubar wchodzi przy rzucie 11,12.
4-6 Ulewny deszcz - Wszystkie tereny rought są nieprzejezdne dla pojazdów i artylerii , a drogi które nie są brukowane nie dają bonusu do poruszania się. Poza tym strzały na odległość powyżej 24' mają dodatkowy modyfikator do trafienia -1.

„Wymiana ogniowa”
[i]
„Krótki patrol okazał się przekształcić w regularną walkę.. po obu stronach dochodziły następne odziały, zwiększając z minuty na minute skalę konfliktu – wreszcie się coś działo”[/i]

Rozstawienie armii:
Gracze rzucają kością. Gracz z wyższym wynikiem wybiera stronę stołu. Od tej pory gracze naprzemiennie wystawiaja swoje jednostki.
Maksymalnie połowa armii (zaokrąglając w górę) rozstawiana jest w 12 calach od własnej krawędzi stołu. Reszta pozostaje w rezerwach. W scenariuszu tym przysługuje podręcznikowy hiden setup dla spoterów, snajeprów etc.

Cel misji:
Stół zostaje podzielony na 4 równe sektory. Celem misji jest zdobycie jak największej przestrzeni bitewnej.

Punktacja:
Za posiadanie na koniec bitwy, w danym sektorze, 2x więcej jednostek niż przeciwnik gracz otrzymuje 2 pkt. Dodatkowo za każdy wyeliminowany odział wroga 1 pkt.

Losowa Pogoda (k6):
1-3 Ulewny deszcz - Wszystkie tereny rought są nieprzejezdne dla pojazdów i artylerii , a drogi które nie są brukowane nie dają bonusu do poruszania się. Poza tym strzały na odległość powyżej 24' mają dodatkowy modyfikator do trafienia -1.
4-6 Burza z deszczem/huraganowy wiatr - Zasięg maksymalny broni jest zmniejszony o 6' , nie dotyczy to broni o zasięgu maksymalnym 12'. Poza tym strzały powyżej 24' posiadają dodatkowy modyfikator -1 do trafienia.

„Nie oddamy ani metra”
[i]
Na twarzach żołnierzy widać było grymas zmęczenia.. jednak nikt nie chciał ustąpić. Kapral pełny dumy był pewien: z tymi chwatami na pewno wykurzymy wroga z tej wioski.
[/i]
Rozstawienie armi:
Przed grą i wyborem strony stołu gracze wystawiaja 4 znaczniki (każdy po 2) 12 cali od siebie i krawędzi stołu. O kolejności decyduje rzut k6.
Gracze rzucają kością. Gracz z wyższym wynikiem wybiera stronę stołu. Od tej pory gracze naprzemiennie wystawiają swoje jednostki.
Minimalnie połowa armii (zaokrąglając w górę) rozstawiana jest w 12 calach od własnej krawędzi stołu. Reszta pozostaje w rezerwach. W scenariuszu tym przysługuje podręcznikowy hiden setup dla spoterów, snajeprów etc.

Cel misji:
Celem misji jest zajęcie 4 punktów strategicznych.

Punktacja:
Każdy znacznik na koniec gry jest warty 2 pkt. Dodatkowo za każdy wyeliminowany odział wroga 1 pkt.

Zasady specjalne:
Gracz może zdecydować się przydzielić jednemu z swoich oddziałów piechoty zasadę „zasadzka”. Odział ten należy wystawić przed rozpoczęciem gry ale po rozstawieniu obu armii. Dostaje on zasadę hiden setup (analogiczną do spoterów i snajperów). Wyeliminowanie tego oddziału jest warte dodatkowy 1 pkt (czyli razem 2pkt)

Losowa Pogoda (k6):
1-3Burza z deszczem/huraganowy wiatr - Zasięg maksymalny broni jest zmniejszony o 6' , nie dotyczy to broni o zasięgu maksymalnym 12'. Poza tym strzały powyżej 24' posiadają dodatkowy modyfikator -1 do trafienia.
4-6 Przejmujące zimno - Jednostki piechoty i artylerii po wystawieniu rzucają test morale. Jeżeli test nie wyjdzie ginie jeden model z oddziału ( po prostu zamarzł). Nie rzucamy na morale po stratach Jednostki z zasadą specjalną ski troops ignorują pogodę przejmujące zimno.
5.Zmierzch/świt - wszystkie osłony są o jeden lepsze, soft cover daje modyfikator -2 a hard cover -3 do trafienia ale tylko do strzałów powyżej 12'.


https://www.facebook.com/events/7262116 ... r=upcoming

Zapraszamy do Krakowa!
Ostatnio zmieniony 19 lis 2014, o 11:48 przez Sevi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Parufka
Posty: 1173
Rejestracja: 17 lis 2014, o 12:43

Re: 29.11.14 - MDK - Turniej Bolta

Postautor: Parufka » 18 lis 2014, o 17:23

Kurcze piszcie z większym wyprzedzeniem następnym razem.

Awatar użytkownika
Sevi
Posty: 147
Rejestracja: 17 lis 2014, o 12:07
Lokalizacja: Kraków

Re: 29.11.14 - MDK - Turniej Bolta

Postautor: Sevi » 18 lis 2014, o 18:16

Ok, wcześniej nie było forum :)

Awatar użytkownika
edek
Posty: 110
Rejestracja: 17 lis 2014, o 10:11

Re: 29.11.14 - MDK - Turniej Bolta

Postautor: edek » 18 lis 2014, o 18:19

Forum jest od wczoraj, a info wrzucone dziś :mrgreen:

Awatar użytkownika
e_M
Administrator
Posty: 508
Rejestracja: 17 lis 2014, o 08:49

Re: 29.11.14 - MDK - Turniej Bolta

Postautor: e_M » 19 lis 2014, o 08:08

Prośba - info o turniejach niech ląduje w dziale Imprezy - jest łatwiejsze do namierzenia przez graczy spoza danego ośrodka lokalnego, którzy byli by zainteresowani

Awatar użytkownika
pajak
Posty: 25
Rejestracja: 17 lis 2014, o 10:13

Re: 29.11.14 - MDK - Turniej Bolta

Postautor: pajak » 19 lis 2014, o 09:07

piszcie też miasto.. już chciałem jechać z Gdańska.. ;)

miszczu
Posty: 303
Rejestracja: 17 lis 2014, o 18:16

Re: 29.11.14 - MDK - Turniej Bolta

Postautor: miszczu » 19 lis 2014, o 09:36

Poprawimy sie.. był to copy paste z grupy krakowskiej :)
Ale jakbyś przyjechał ucieszylibyśmy się bardzo :)
"nie dyskutuj z idiotami,
bo sprowadza Cie do swojego poziomu i w nim pokonaja"


Wróć do „Imprezy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość