Operacja "Compass" - 2 grudnia 2017r. Ostrów Wlkp.

Noak
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, o 16:41

Operacja "Compass" - 2 grudnia 2017r. Ostrów Wlkp.

Postautor: Noak » 30 paź 2017, o 17:19

„Kabaret Starszych Panów” oraz Amor Patriae TMW zapraszają wszystkich miłośników Bolt Action na mini kampanię stanowiąca luźną wariację na temat wydarzeń z okresu od grudnia 1940r. do lutego 1941 r., pt. „Operacja Compass”.

Termin: sobota 02 grudnia 2017 r.

Miejsce: IV LO Ostrów Wlkp., ul. Wojska Polskiego 17

Harmonogram imprezy:

9.00 – 9.30 zbiórka, podział na frakcje, pierwsze parowanie.
9.30 - 12.00 pierwsza bitwa
12.00 – 12.15 parowanie na drugą bitwę
12.15 – 14.45 druga bitwa
14.45 – 15.15 parowanie na trzecią bitwę i przerwa na obiad
15.15 – 17.45 trzecia bitwa
17.45 – 18.00 podsumowanie i zakończenie imprezy.

Gramy trzy bitwy na stołach 72x48. Każda bitwa trwa 6 rund, lecz nie dłużej niż 2,5 godziny.

Gracze podzieleni są na dwie frakcje: Alianci/Oś. Każda ze stron wybiera swojego dowódcę – dowódcę kompanii w stopniu majora, który będzie decydował o parowaniu graczy i pełnił rolę jednego z dwóch sędziów. Pozostali gracze każdej z frakcji otrzymują nominację na poruczników, dowodzących swoimi plutonami.

Zasady wystawiania plutonów:
Gramy plutonem o wartości 1000 punktów wystawionym na zasadach Rainforced Platoon. Maksymalna ilość kości w plutonie wynosi 12.
Dowódca kompanii (major) dołącza do swojego plutonu model majora, któremu towarzyszy adiutant (major uzbrojony jest w pistolet, adiutant zgodnie z tym, w co wyposażony jest model).Major ze swoim adiutantem może poruszać się samochodem sztabowym (jeep, gaz, kubelwagen, itp., który nie posiada uzbrojenia). Nikt oprócz majora nie może wykorzystywać tego pojazdu. Major i jego pojazd normalnie otrzymują swoje kości rozkazów, które nie wliczają się do limitu 12 kości na pluton. W armii można wystawić maksymalnie dwie drużyny piechoty i dwie inne niż drużyny piechoty jednostki o statusie weteranów. Wyjątkiem są plutony spadochroniarzy, SS, SAS i innych z założenia elitarnych jednostek, jednak w tych plutonach wszystkie jednostki musza nosić status weteranów (w tym pojazdy, artyleria, weapon teams, etc.)
Dopuszczamy desent spadochronowy i szybowcowy, jednak, jeżeli gracz chce korzystać z tych zasad, cały jego pluton musi składać się z jednostek powietrzno-desnatowych. Tak więc nic cięższego w pojazdach niż jeep. katenkrad, motocykl, w artylerii tylko l. haubice, średni p.panc., średni moździerz.

Parowanie:
Majorowie rzucają K6, ten, który wyrzuci większy wynik decyduje, czy wystawia swojego porucznika, czy ma to zrobić jego przeciwnik. Następnie do walki z plutonem wystawionego porucznika major strony przeciwnej wyznacza porucznika ze swojej kompanii.
W dalszej kolejności ten major, który dostawiał swojego porucznika w pierwszym parowaniu, wyznaczają do drugiej pary jednego ze swoich dowódców plutonu i przeciwnik dobiera mu oponenta.
Sytuacja ta powtarza się, aż wszyscy gracze zostaną sparowani.
Jedynym ograniczeniem przy parowaniu jest to, że gracze w trakcie imprezy nie mogą grać dwa razy przeciw temu samemu przeciwnikowi.

Scenariusze:
Scenariusze to baaardzo swobodna interpretacja przebiegu operacji „Compass”. 7 Grudnia 1940 r. Brytyjczycy rozpoczęli w Afryce Północnej ofensywę przeciwko armii włoskiej, która rozwinęła się nadzwyczaj dla nich pomyślnie i doprowadziła do oczyszczenia z sił włoskich zachodniego Egiptu i zdobycia Cyranejki. W trakcie operacji „Compass” Brytyjczycy rozbili 1o włoskich dywizji, wzięli ok.130 tys. jeńców, zdobyli ok. 400 czołgów i 1300 dział. Pasmo ich sukcesów przerwało włączenie się do walki Afrika Korps w lutym 1941 r.

Scenariusz 1.
Przerwać front:
Alianci zaskakującym atakiem przerwali linię frontu i ruszyli w głąb przestrzeni operacyjnej Włochów.

Gracz Osi jest obrońcą, gracz Aliantów atakującym.
Celem Aliantów jest przełamanie frontu i wyjście w przestrzeń operacyjną przeciwnika. W tym celu gracz strony alianckiej musi jak najwięcej swoich oddziałów wyprowadzić przez krawędź stołu należąca do przeciwnika.
Gracz Osi wybiera dłuższą krawędź stołu i wystawia, co najmniej połowę swoich oddziałów w strefie o głębokości do 12 cali od niej. Oddziały te nie mogą być wystawione jako hidden lub w ambushu, nawet jeśli ich zasada specjalna na to pozwala. Pozostałe siły gracza Osi pozostają w rezerwie.
Gracz Aliantów maksymalnie połowę swoich oddziałów wyznacza do pierwszej fali. Pozostałe oddziały pozostają w rezerwie.
Nie można wykonać manewru oskrzydlającego.
Atakujący rzuca K6, na 2+ otrzymuje przygotowanie artyleryjskie.

Punkty zwycięstwa:

Alianci:
1 vp za zniszczenie oddziału przeciwnika,
2 vp za każdy własny oddział, który na koniec gry znajduje się w całości w strefie rozstawienia przecviwnika
3 vp za każdy oddział, który opuści pole bitwy przez krawędź stołu przeciwnika.

Oś:
2 vp za zniszczenie oddziału piechoty lub artylerii przeciwnika,
3 vp za zniszczenie pojazdu soft skin lub o pancerzu 7+,
4 vp za zniszczenie pojazdu o pancerzu 8+ lub lepszym.

Aby wygrać należy zdobyć, co najmniej 2 vp więcej od przeciwnika.
Zwycięzca z tego scenariusza może w następnej bitwie wystawić darmowy oddział piechoty nadesłanej z uzupełnień: jest to drużyna w sile do 10 żołnierzy o poziemie wyszkolenia "niedoświadczeni".


Scenariusz 2
Wyścig po zaopatrzenie:

Wojna w Afryce Północnej wiązała się z olbrzymimi problemami logistycznymi. Ten, kto zgromadził odpowiednie zasoby, potrafił je dostarczyć na linię frontu, lub zdobył składy przeciwnika zyskiwał dużą przewagę.

Na polu bitwy rozmieszczonych jest 5 punktów:
1. Węzeł łączności – w samym centrum
2. Warsztaty polowe – 12 cali od jednej z długich i jednej z krótkich krawędzi stołu
3. Punkt medyczny - 12 cali od jednej z długich i jednej z krótkich krawędzi stołu, naprzeciwko warsztatu polowego,
4. Skład paliwa - 12 cali od jednej z długich i jednej z krótkich krawędzi stołu, po przekątnej do warsztatów polowych
5. Skład amunicji - 12 cali od jednej z długich i jednej z krótkich krawędzi stołu, po przekątnej do punktu medycznego.
Przed wyborem stron gracze rzucają K6. Ten, który uzyska wyższy wynik umieszcza na polu bitwy warsztaty polowe, pozostałe punkty rozmieszcza zaś według ww schematu.

Następnie gracze ponownie rzucają K6. Ten z wyższym wynikiem wybiera krawędź stołu i wyznacza maksymalnie połowę swoich oddziałów do pierwszej fali. Reszta jego oddziałów pozostaje w rezerwie. Następnie gracz z niższym wynikiem dzieli w analogiczny sposób swoje oddziały na pierwszą falę rezerwy.
Gracz reprezentujący Aliantów może wyznaczyć do manewru oskrzydlającego 0-2 oddziały (nie może być to żaden pojazd za wyjątkiem transportu). Żaden oddział Aliantów nie rozpoczyna gry na stole ( nawet snajperzy, spotersi, obserwatorzy, itp.).
Gracz Osi nie może wyznaczyć oddziałów do manewru oskrzydlającego, ale jego snajperzy, spotersi, obserwatorzy, itp. Oddziały mogą być wystawione na stole normalnie, zgodnie ze swoimi zasadami.
Zajmowanie każdego z 5punktów daje wymierne korzyści:
1. Węzeł łączności – jeżeli na koniec tury oddział znajduje się w odległości 3” od węzła łączności, to na początku następnej tury może wezwać wsparcie artyleryjskie ( podobnie jak FAO, z tym, że może ono być zrzucone na dowolny punkt na stole). Frakcja może wezwać wsparcie artyleryjskie tylko raz w grze, wyjątkiem jest major – jeżeli to on wezwał wparcie artyleryjskie, to po tym jak ostrzał spadł, może wezwać następne.
2. Warsztaty polowe – jeżeli pojazd znajduje się w 3” od warsztatu polowego w przypadku trafienia w bok, tył lub z góry przeciwnik nie otrzymuje bonusu do penetracji. Przy rzycie na tabeli uszkodzeń pojazdy otrzymuje modyfikator -1 do rzutu ( wynik 1 oznacza, że pojazd nie otrzymuje dodatkowego pina). Wieża trafionego pojazdu uszkodzona jest tylko przy wyniku 6.
3. Punkt medyczny – oddział piechoty lub artylerii w odległości 3” od punktu medycznego może wybronić każdą ranę otrzymaną z broni lekkiej na 4+, a z broni ciężkiej na 6.
4. Skład paliwa – pojazd, który zaczyna turę w odległości 3”od składu paliwa może w tej turze podwoić swój ruch ( np. pojazd kołowy - run na 48”, advance na 24”)
5. Skład amunicji – oddział, który znajduje się w odległości 3” od składu amunicji zyskuje 1 kość do strzału dla każdej broni, która prowadzi ogień (rifle x2, hmgx4, działax2, itd.).

Punkty zwycięstwa:
1 vp za każdy zniszczony oddział przeciwnika,
3cvp za zniszczony oddział przeciwnika, który znajdował się w odległości do 3” od punktu strategicznego,
3 vp za zajmowanie punktu strategicznego na koniec gry ( czyli posiadania dowolnego oddziału ( z wyjątkiem medyka i pustego transportu) od punktu.
Aby wygrać należy zdobyć, co najmniej 2 vp więcej od przeciwnika.
Zwycięzca z tego scenariusza może w następnej bitwie wystawić pojazd pancerny nadesłany z uzupełnień o wartości nie większej niż 150 punktów, zaloga pojazu ma poziom wyszkolenia "niedoświadczeni".

Scenariusz 3.
Lis Pustyni wkracza do akcji
14 lutego 1941 do Afryki przybyły pierwsze oddziały niemieckie i już 23 dnia tego miesiąca doszło do pierwszego starcie oddziałów Afrika Korps z Brytyjczykami. Do końca tego miesiąca brytyjska ofensywa w ramach operacji „Compass” zakończyła się, a w marcu siły Osi przeszły do kontrofensywy.

Gracza reprezentujący Aliantów wybiera krótszą krawędź stołu, następnie wystawia wszystkie swoje siły w strefie o długości 36” od tej krawędzi i 12” od linii dzielącej stół na pół. Jednostki te nie mogą być wystawione hidden lub w ambushu, nawet, jeśli ich zasada specjalna na to pozwala. Jednostki musza być wystawione tyłem do wybranej przez siebie krawędzi stołu.
Gracz osi wyznacza maksymalnie połowę swoich oddziałów do pierwszej fali. Reszta sił zostaje w rezerwie. Gracz Osi może wyznaczyć do manewru oskrzydlającego 0-2 oddziały (nie może być to żaden pojazd za wyjątkiem transportu).
Oddziały gracza Osi - pierwsza fala i rezerwa – wychodzą na stół z dowolnej dłuższej krawędzi stołu, w pasie o długości 48”, zaczynającym się od krótszej krawędzi wybranej przez gracza Aliantów. Oddziały wyznaczone do outfalnku wychodzą z przeciwnej krótszej krawędzi stołu.
Celem gracza Aliantów jest wyprowadzenie maksymalnie dużej ilości swoich oddziałów z zasadzki przez krótszą krawędź stołu, przeciwna do tej, którą wybrał.
Gracz Osi musi zniszczyć jak najwięcej złapanych w potrzask oddziałów przec9iwnika.

Punkty zwycięstwa;
Alianci:
1 vp za każdy zniszczony oddział przeciwnika,
3 vp za każdy własny oddział, który wyjdzie przez nakazaną, krótszą krawędź stołu.

1 vp za każdy zniszczony oddział piechoty lub artylerii przeciwnika,
2 vp za każdy zniszczony pojazd soft skin i o pancerzu 7+
3vp za każdy zniszczony pojazd o pancerzy 8+ lub lepszym.
Aby wygrać należy zdobyć, co najmniej 2 vp więcej od przeciwnika.


Lista uczestników

ALIANCI
1. Marcin - US Airborne
2. Andriusza - ZSRR
3. Adam - US Army
4. Paweł Krawczyk. - UK
5. Bubu - UK
6. Kris - UK
7. Andrzej P. - US MC
8. Grzech(u) - US Army
9. Paweł - US Army


1. Suomi - Finlandia
2. Noak - Panzer Grenadier
3. Profesor - Fallschirmjäger
4. Randal -Niemcy
5, Śliwa - Niemcy
6. Konrad - Niemcy
7. Śliweczka - Niemcy
8. Grzegorz - Włosi (Spad.)
9. Zioło - Fallschirmjäger
Ostatnio zmieniony 29 lis 2017, o 12:22 przez Noak, łącznie zmieniany 13 razy.

Awatar użytkownika
Snols
Posty: 92
Rejestracja: 11 lip 2016, o 18:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Operacja "Compass" - 2 grudnia 2017r. Ostrów Wlkp.

Postautor: Snols » 30 paź 2017, o 19:23

Zapowiada się ciekawa impreza, zastanawiam się czy się nie pojawić.
Proszę o dodatkowe info odnośnie wystawiania plutonu bo nie wiem czy dobrze rozumiem zapisy. Wystawiamy dwie drużyny piechoty oraz maksymalnie dwa inne zespoły broni (np snajpera, MMG) obowiązkowo weterani, NIE drużynę piechoty? Czyli w rozpisce mam dwie drużyny piechoty i dwa zespoły wsparcia plus ew. artylerię. A reszta pkt na pojazdy. Tak jest?

Czy może chodzi o to że nie może być więcej niż cztery jednostki weteranów?

Wiem że dopytuję się o to, co mniej więcej tymi samymi słowami jest napisane, ale wolę się upewnić że dobrze rozumiem zasady rozpiski.

Pytanie nr dwa.
Załóżmy że mam 12-kostkowy pluton i wygrałem pierwszą bitwę. Czy darmowy oddział piechoty powiększy mój stan kostek czy gram dalej dwunastoma?

Noak
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, o 16:41

Re: Operacja "Compass" - 2 grudnia 2017r. Ostrów Wlkp.

Postautor: Noak » 30 paź 2017, o 20:41

1. Zapis oznacza, że możesz mieć dwie drużyny piechoty weteranów, a reszta drużyn piechoty, ktoe weźmiesz moga być regularne lub niedoświadczone.Możesz wziąć równiez samych regularsów, albo samych inexpów. Nie ma obowiązku brania jakichkolwiek kweteranów. W przypadku pozostałych oddziałow działa to analogicznie: możesz mieć np. weta snajpera i panzerschreka, a reszta, np. moździerz, miotacz ognia, etc. musza być regularne lub niedoświadczone. Czyli nie możesz mieć w plutonie więcej niż cztery jednostki weteranów, z czego tylko dwie mogą stanowić drużyny piechoty.
2. Jeżeli w wyniku bitwy zyskasz dodatkowy oddział, to zyskujesz rownież dodatkową kość. Jeżeli w twoim plutonie jest major to też daje ci kośc ponad limit 12. Jego transport, o ile go weźmiesz, daje ci kolejną kość poza limit.

Awatar użytkownika
Snols
Posty: 92
Rejestracja: 11 lip 2016, o 18:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Operacja "Compass" - 2 grudnia 2017r. Ostrów Wlkp.

Postautor: Snols » 30 paź 2017, o 21:49

Wszystko jasne.

Mario
Posty: 54
Rejestracja: 25 paź 2015, o 11:19

Re: Operacja "Compass" - 2 grudnia 2017r. Ostrów Wlkp.

Postautor: Mario » 31 paź 2017, o 09:04

Kiedy otwierasz zapisy? ;)

sliwka
Posty: 176
Rejestracja: 15 sty 2016, o 09:18

Re: Operacja "Compass" - 2 grudnia 2017r. Ostrów Wlkp.

Postautor: sliwka » 31 paź 2017, o 10:42

i ile jest miejsc skoro juz padaja pytania :D

Awatar użytkownika
Parufka
Posty: 1173
Rejestracja: 17 lis 2014, o 12:43

Re: Operacja "Compass" - 2 grudnia 2017r. Ostrów Wlkp.

Postautor: Parufka » 31 paź 2017, o 12:26

Cięcie wetów na piechocie, bardzo mi się to podoba.

sliwka
Posty: 176
Rejestracja: 15 sty 2016, o 09:18

Re: Operacja "Compass" - 2 grudnia 2017r. Ostrów Wlkp.

Postautor: sliwka » 31 paź 2017, o 13:19

szalu nima, ja byl bym za tym zeby wszystkie oddzialy piechoty byly inexpowe :D Mialbym szanse cos wygrac :lol: :lol: :lol:

ale jeszcze sie taki nie urodzil zeby wszystkim dogodzil wiec i tak plusik dla orgow za taka inicjatywe. Bardziej zastanawiajacy jest limit kosci ...

Noak
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, o 16:41

Re: Operacja "Compass" - 2 grudnia 2017r. Ostrów Wlkp.

Postautor: Noak » 31 paź 2017, o 18:28

Jak można zauważyć w regulaminie wyznaczyliśmy dość mało czasu na rozegranie bitwy. Limit kości ma przyspieszyć grę, gdyz łatwiej ogarnąć 12 oddziałów niż 17.

W związku z pytaniem, które zadał mi jeden z przyszlych kombatantów:
Dopuszczamy desent spadochronowy i szybowcowy, jednak, jeżeli gracz chce korzystać z tych zasad, cały jego pluton musi składać się z jednostek powietrzno-desnatowych. Tak więc nic cięższego w pojazdach niż jeep. katenkrad, motocykl, w artylerii tylko l. haubice, średni p.panc., średni moździerz.

Zasada powyższa zostanie dodana do regulaminu.

Ponieważ sporo osób deklaruje chęć przyjazdu, bądź zasanawia sie nad wzięciem udziału w imprezie, a ilośc stołów ograniczona jest do 10, proszę o rozważne i poważne deklaracje udziału. O zapisie będzie decydowała kolejność zgloszeń i było by kiepsko, jeżeli ktoś sie zapisze jako jeden z pierwszych i w ostatniej chwili stwierdzi, że to jednak za daleko :?

sliwka
Posty: 176
Rejestracja: 15 sty 2016, o 09:18

Re: Operacja "Compass" - 2 grudnia 2017r. Ostrów Wlkp.

Postautor: sliwka » 1 lis 2017, o 12:56

No to jeszcze jedno pytanko dla jasnosci: rozumiem ze ilosc 2 oddzialow weteranskich dotyczy rozpiski a nie ilosci oddzialow na stole i mam tu na mysli oddzialy ze zdolnoscia "mixed quality"?


Wróć do „Imprezy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość