Liga FGB "Złoty Teciak"

[RAFIX]
Posty: 341
Rejestracja: 30 sty 2016, o 19:27

Liga FGB "Złoty Teciak"

Postautor: [RAFIX] » 26 wrz 2017, o 20:14

"ZŁOTY TECIAK" - Zasady ligi



Wszystkie gry gramy w Klubie.

Format gier:

Gramy na 1000 pkt, jednym plutonem złożonym zgodnie z dowolnym selektorem, na oficjalnych zasadach Bolt Action.

Dopuszczone są wszystkie książki armijne, suplementy (nowe jednostki, selektory, bohaterowie imienni) oraz obowiązują oficjalne FAQ-i i Erraty.

Niedopuszczone są wszystkie zasady opcjonalne/eksperymentalne/wymagające zgody przeciwnika z jakiegokolwiek źródła (bohaterowie specjalni ze strony, samoloty, kamerzyści itd.).

Gramy jedna rozpiską przez wszystkie bitwy.

Z szacunku dla innego gracza postarajcie się, żeby była czytelna, wydrukowana, przepisana, na tablecie na którym coś będzie widać.

Rozpiski będą opublikowane przed rozpoczęciem kampanii, uniknie to pomyłek i nieporozumień.

Każdy z graczy wpłaca przed pierwszą bitwą 20 złotych w Klubie. Nie jest to nowa zasada FGB ale wyjątek dla nas mający na celu rozruszać scenę Boltową w FGB, tak wiec proszę op wpłatę wcześniejszą lub maksymalnie w dniu pierwszej bitwy

UWAGA!

Podczas pierwszej gry można się umówić z danym przeciwnikiem na bitwę, ale musi to być wskazane organizatorowi zanim rozpisze parowania!

Parowania w pierwszej bitwie (poza umówionymi pojedynkami w pierwszej bitwie) mogą być są losowe.

Gramy modelami w skali 1:56 i 1:48. Modele skrajnie różniące się skalą nie będą dopuszczone. Obowiązuje skala 1:56 modeli i pojazdów, jeśli ktoś chce zagrać modelami innej skali może to zrobić, ale wszelkie kwestie sporne dotyczące coverów, pola widzenia itd będą rozpatrywane na niekorzyść gracza z modelem w innej skali niż 1:56. Modele skrajnie różniące się skalą nie będą dopuszczone .

Poproszę o zgłoszenia do dnia 1 października 2017 roku, plus rozpiska na adres: raczynski.rafal@wp.pl lub sklep@fgb.club

Rozpiski będą podane na forum.

LIGA RUSZA W DNIU 8 Października 2017.
4 rundy na każdą jest 1,5 tygodnia na rozegranie bitwy, w przypadku nie rozegranej będzie remis 0:0.

9 - 18 pazdziernika runda 1"Ćwiartki"
19 - 29 pazdziernika runda 2 "Nieudany zrzut"
30 - 8 listopada runda 4 "Strefy"
9 -19 listopada runda 3"Uraaaaa!"

Obowiązuje system szwajcarski.

Nagroda za wygranie Ligi jest "ZŁOTY TECIAK", cokolwiek to znaczy ;)

"Ćwiartki"

"Obydwie strony otrzymały jednobrzmiący rozkaz: zajmij teren i utrzymaj za wszelką cenę."

Wygrywający rzut wybiera długą krawędź i wystawia połowę swoich oddziałów w strefie 12"/36" dotykającej tej krawędzi (snajperzy/obserwatorzy w ćwiartce 24"/36"), następnie przeciwnik tak samo w swojej strefie po skosie
-reszta armii wychodzi w first wave (brak outflanku)

-1 pkt. za wyeliminowaną kostkę przeciwnika
-2 pkt. za ćwiartkę przeciwnika obok swojej strefy rozstawienia
-3 pkt. za ćwiartkę przeciwnika po skosie
-1 pkt. za
każdą ze swoich
-ćwiartki zajmują odziały piechoty bez small units i pojazdy opancerzone od 7+ w górę
-zajęta ćwiartka to ta w której gracz ma więcej w/w oddziałów
-wygrana 3 pkt. różnicy
-masakra 5 pkt. różnicy

"Nieudany zrzut"

Siły obu stron zatrzymały się w miejscu. Dowództwo postanowiło szybko dostarczyć niezbędnych zasobów – amunicję i paliwo. Przez złą pogodę i działania nieprzyjaciela zrzut miał miejsce na środku ziemi niczyjej. Zadanie jest jasne; przejąć zaopatrzenie zanim zrobi to wróg.

Na początku gry gracze umieszczają 4 znaczniki w odległości 3d6 i losowym kierunku od środka stołu w następujący sposób:
1) Gracze wyznaczają środek stołu
2) Jeden z nich wyznacza losowy kierunek (scatter dice, strzałka na kości rozkazu, itd.) a następnie rzuca 3d6 na odległość w jakiej wylądował znacznik mierząc od środka stołu. Na tej samej prostej przecinającej środek stołu i postawiony znacznik umieszcza drugi z nich, również uzyskując losową odległość kolejnym rzutem 3d6.
3) Punkt 2 jest powtarzany przez drugiego z graczy, który rozstawia pozostałe dwa znaczniki.

Obydwie armie wychodzą na zasadach first wave, łącznie ze sniperami/obserwatorami. Gracz może zadeklarować, że dowolna ilość jednostek, jednak nie więcej niż połowa (zaokrąglana w dół), znajduje się w rezerwach. Dopuszczony outflank. Znaczniki zajmują oddziały piechoty bez small units w całości będące w odległości 6" od znacznika. Jeden oddział może zajmować jeden znacznik.

-1pkt. za zniszczony oddział przeciwnika
-2pkt. za zajęty znacznik na koniec gry

"Strefy"

Chwilowa przerwa w działaniach wojennych pozwoliła obu stronom konfliktu na zgromadzenie dużych sił i umocnienie linii frontu. Teraz dowództwo domaga się agresywnego działania zadanie to przejście strefy niczyjej i utworzenie przyczółków pozwalających przerwać front. Druga strona jednak nie próżnuje i można spodziewać się podobnych operacji z ich strony.

Wygrywający rzut wybiera długą krawędź i stawia pierwszą jednostkę. Połowa jednostek (zaokrąglana w górę) jest wystawiana stół do 12" od swojej krawędzi, naprzemiennie z drugim graczem. Połowa pozostałej połowy (zaokrąglana w górę) jednostek znajduje się w first wave, natomiast pozostałe stanowią rezerwy. Outflank jest wyłączony.
-1 pkt. za wyeliminowaną kostkę przeciwnika
-2 pkt. za własny oddział w strefie rozstawienia wroga (poza pustym transportem)

-na początku każdej tury rzucamy 4+ czy zaczynają się Weather Effects z Duel in the sun. Jeśli się zaczną obowiązują do końca gry i co turę należy wykonać rzut na tabelę efektów.

"Uraaaaa!"

Dotychczasowe walki nie były w stanie przełamać oporu żadnej ze stron. Teraz armie ruszają do bezpośredniej, krwawej walki na wyniszczenie.

Wygrywający tnie stół po przekątnej i w odległości 12" od niej stawia oddział, następnie gracze wystawiają resztę swoich sił naprzemiennie. Minimum połowa oddziałów musi zostać wystawiona na stole, pozostałe jednostki mogą znajdować się w rezerwach, które wychodzą z własnej dłuższej krawędzi stołu. Brak outflanku. Snajperzy, obserwatorzy oraz scouci na własnej połowie trójkątnej stołu.
-1 pkt. za wyeliminowana kostkę wroga, wygrana trzema kostkami przewagi
-błoto z Duel in the Sun na otwartym terenie

Runda 1 "Ćwiartki"

Groszek vs Snols
Misha vs Rafix
Holan vs Olgiert

pozdrawiam
RAFIX
Ostatnio zmieniony 9 paź 2017, o 06:14 przez [RAFIX], łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Grolshek
Posty: 1968
Rejestracja: 17 lis 2014, o 12:28

Re: Liga FGB "Złoty Teciak"

Postautor: Grolshek » 26 wrz 2017, o 20:17

Bez względu na zasady jestem obecny.
Matisoft Gaming Club

[RAFIX]
Posty: 341
Rejestracja: 30 sty 2016, o 19:27

Re: Liga FGB "Złoty Teciak"

Postautor: [RAFIX] » 26 wrz 2017, o 20:21

:)

Awatar użytkownika
mati.pl
Posty: 532
Rejestracja: 10 kwie 2015, o 09:33

Re: Liga FGB "Złoty Teciak"

Postautor: mati.pl » 26 wrz 2017, o 21:24

Czasowo może być u mnie słabo, godziny nie ten tegez :-(
Obrazek

Bamberinho
Posty: 136
Rejestracja: 26 lis 2014, o 15:52

Re: Liga FGB "Złoty Teciak"

Postautor: Bamberinho » 28 wrz 2017, o 14:30

W październiku niestety robota nie pozwoli żebym mógł się regularnie pojawiać, ale jak zasady odnośnie uczestnictwa pozostaną dalej wyjątkowe to pewnie przy następnej lidze spróbuję się zapisać. Moim zdaniem ruch w dobrym kierunku.

misha
Posty: 28
Rejestracja: 5 lip 2016, o 09:33

Re: Liga FGB "Złoty Teciak"

Postautor: misha » 28 wrz 2017, o 17:45

dopisz zapisz, no jak nie bede gral w takich ligach to sie ne naucze :D
mam karte klubowa FGB luzik

[RAFIX]
Posty: 341
Rejestracja: 30 sty 2016, o 19:27

Re: Liga FGB "Złoty Teciak"

Postautor: [RAFIX] » 28 wrz 2017, o 22:42

Bamberinho pisze:W październiku niestety robota nie pozwoli żebym mógł się regularnie pojawiać, ale jak zasady odnośnie uczestnictwa pozostaną dalej wyjątkowe to pewnie przy następnej lidze spróbuję się zapisać. Moim zdaniem ruch w dobrym kierunku.


to akurat może być zależne od frekwencji, jeśli przyjdzie/zgłosi się 6 osób to niestety ale lig boltowych nie bedzie

Olgierd
Posty: 245
Rejestracja: 13 sie 2015, o 20:29

Re: Liga FGB "Złoty Teciak"

Postautor: Olgierd » 29 wrz 2017, o 12:51

Patrząc na aktywność boltowców i moje wcześniejsze doświadczenia 6 osób to i tak będzie sukces ;)

Tak czy inaczej mnie możesz wpisać, jeśli wystartuje to chętnie pogram.

Awatar użytkownika
Snols
Posty: 92
Rejestracja: 11 lip 2016, o 18:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Liga FGB "Złoty Teciak"

Postautor: Snols » 29 wrz 2017, o 13:01

Zgłaszam się.

Awatar użytkownika
Grolshek
Posty: 1968
Rejestracja: 17 lis 2014, o 12:28

Re: Liga FGB "Złoty Teciak"

Postautor: Grolshek » 29 wrz 2017, o 14:10

Nadmieniam iż strasznie krótki czas na zgłoszenia jest. Może jakby przesunąć o ten tydzień tudzież dwa to więcej ludków by się pobawiło...
Matisoft Gaming Club


Wróć do „Imprezy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość