Białostocki turniej Bolt Action - "Polowanie na złotego tygrysa" (2.edycja) 26-27.08

mentos90
Posty: 194
Rejestracja: 14 lis 2015, o 23:49

Białostocki turniej Bolt Action - "Polowanie na złotego tygrysa" (2.edycja) 26-27.08

Postautor: mentos90 » 27 lip 2017, o 23:56

Obrazek

Białostocki Klub Gier Bitewnych „Overwatch” zaprasza na kolejną edycję lokalnego turnieju w systemie „Bolt Action”. Tym razem przedłużamy turniej na dwa dni, żebyśmy spokojnie mogli pograć na większe punkty. Zdrowa rywalizacja w luźnym i przyjemnym wydaniu. Turniej odbędzie się w dniach 26-27 sierpnia na strzelnicy Klubu Żołnierzy Rezerwy „Podlasie". Miejsce: ul. Lewandowskiego 5, 15-124 Białystok. Zaczynamy od godz. 10:00. Zapraszamy!

1. Zasady turniejowe:
a. Turniej rozgrywany na zasadach 2. edycji podręcznika głównego „Bolt Action” i podręczników armijnych z wyjątkami opisanymi poniżej. Zasady specjalne występujące w suplementach są nieobowiązujące.
b. Każdy gracz komponuje armię mając do dyspozycji 1000 punktów, na bazie co najmniej 1 wzmocnionego plutonu ogólnego (Reinforced Platoon) lub selektora z wybranego podręcznika armijnego (Army Book – nie suplement teatrów działań).
c. W kompozycji armii może być tylko jedna „narodowość”.
d. Kompozycja armii nie może zawierać więcej niż 16 kostek rozkazów.
e. Kompozycja armii jest stała na czas całego turnieju i nie może być w żaden sposób zmieniania w trakcie jego trwania.
f. Schemat ilościowy i punktowy kompozycji armii musi być podesłany do organizatora do 21 sierpnia celem sprawdzenia zgodności.

2. Zasady rozgrywek:
a. Każdy gracz w trakcie turnieju rozegra 3 bitwy, a do każdego stołu będą losowani 2 gracze.
b. W wyniku bitwy gracze otrzymują punkty duże i punkty małe. Wygranym turnieju jest gracz, który uzyska największą liczbę punktów dużych. Niższe miejsca w turnieju będą przyznawane kolejno od ilości uzyskanych punktów.
c. W przypadku takiej samej ilości punktów dużych uzyskanych przez graczy, o pierwszeństwie zdecyduje ilość punktów małych.
d. Za wygraną bitwę gracz otrzymuję 3 punkty, za przegraną - 0 punktów, a za remis obaj gracze otrzymają po 1 punkcie.
e. Małe punkty oblicza się na podstawie różnicy punktów zwycięstwa (Victory Points) pomiędzy dwoma graczami uzyskiwanych podczas każdej bitwy.
f. Każda bitwa będzie rozgrywana na stole o wymiarach 72”x48”.

3. Zasady bitew:
a. Schemat początkowy:
-Obaj gracze rzucają kośćmi.
-Gracz “wyższy” wybiera swoją dłuższą krawędź stołu i deklaruje, które jednostki będą w rezerwie (maksymalnie połowa zaokrąglając w dół).
-Następnie gracz „niższy” działa jak powyżej.
-Jednostki, które nie są w rezerwie są przeznaczone do wyjścia w pierwszej turze. W pierwszej turze nie wykonujemy testu na wyjście.
-Żadna jednostka (obserwatorzy i snajperzy także) nie może być wystawiona przed pierwszą turą. Żadna jednostka nie może być wystawiona w rezerwie manewrującej (Outflank).
-Przed pierwszą rundą, na jej czas, każda jednostka pozostawiona w rezerwie ma przydzielony rozkaz Down. Pozostałe kości umieszcza się w worku i losuje zgodnie z zasadami systemu.
-Jednostki wychodzą z własnej krawędzi za pomocą rozkazu Run lub Advance.
-Jednostki w rezerwie wychodzą od 2 tury po zdanym teście rozkazu.
-Każda bitwa trwa 6 tur. Pod koniec 6 tury gracze losują na turę 7.

b. Bitwa nr 1: Bój spotkaniowy
-Wasze rozkazy są brutalnie proste – zlokalizuj i zaatakuj przeciwnika zadając mu jak największe straty.
-Za każdy zniszczony oddział przeciwnika, gracz otrzymuje 2 punkty zwycięstwa.
-Wygranym jest gracz, który uzyska po bitwie co najmniej 4 punkty zwycięstwa więcej od przeciwnika. W innym przypadku jest remis.

c. Bitwa nr 2: Przejęcie znacznika
-Na polu bitwy ukryty jest niezwykle cenny dla obu stron obiekt. Musicie go zabezpieczyć i eskortować do swojej bazy… zanim zrobi to przeciwnik.
- W centralnej części stołu umieszczony jest 1 znacznik. Znacznik może być podniesiony pod koniec danej tury przez model piechoty, który jest z nim w styczności. Znacznik należy doprowadzić do swojej krawędzi. Wszystkie jednostki na początku gry są w rezerwie. Bitwa na bazie scenariusza nr 5 „Top Secret” (zasady przejęcia znacznika).
-Za każdy zniszczony oddział przeciwnika, gracz otrzymuje 1 punkt zwycięstwa. Za doprowadzony znacznik gracz otrzymuje 8 punktów.
-Wygranym jest gracz, który uzyska co najmniej 3 punkty zwycięstwa więcej od przeciwnika. W innym przypadku jest remis.

d. Bitwa nr 3: Kontrola sektorów
-Panowanie nad danym obszarem zapewni powodzenie waszej armii w kampanii. Kontrolujcie jak najwięcej i wypchnijcie przeciwnika z innych sektorów.
-Pole bitwy jest podzielone na 4 ćwiartki. Podczas początkowego losowania „wyższy gracz” wybiera swoją ćwiartkę przy swojej krawędzi stołu - ćwiartka po skosie jest przydzielona „niższemu”. Pozostałe dwie są uważane za neutralne.
-Pod koniec gry, gracz otrzymuje punkty za każdy oddział znajdujący się w ćwiartkach: swojej – 0 punktów, neutralnej – 1 punkt, przeciwnika – 3 punkty. Oddział powinien znajdować się w całości w danej ćwiartce. Jeśli znajduje się w kilku ćwiartkach równocześnie, należy liczyć za tę najmniej punktowaną.
-Wygranym jest gracz, który uzyska pod koniec bitwy co mniej 3 punkty zwycięstwa więcej od przeciwnika. W innym przypadku jest remis.

4. Zasady osłon i terenu:
a. Jednostki piechoty lub artylerii otrzymują dany cover, jeśli linia strzału do nich przebiega w którymkolwiek miejscu przez osłonę na zasadzie "większość widzi większość". Natomiast pojazdy muszą być zasłonięte 50% modelu, żeby otrzymać dany cover.
b. Soft-cover: modele piechoty lub artylerii, płoty, krzaki, meble, beczki, drewniane domy, drzewa, lasy itp.
c. Hard-cover: pojazdy, worki z piaskiem, okopy, kamienne mury, kamienne domy, ruiny itp.
d. Podział ruiny a budynki: budynki z dachem, ruiny - bez.
e. Ruiny traktujemy jako trudny teren (czyli bez biegu) z obszarowym hard-cover.
f. Lasy traktujemy jako trudny teren z obszarowym soft-cover.
g. Ruiny, budynki, lasy blokują pole widzenia wobec jednostek znajdujących się za tymi terenami.
h. Jednostka strzelająca ignoruje daną osłonę jeśli większość jej modeli znajduje się co najmniej 1” od tej osłony. Osłona obszarowa jest ignorowana w trakcie strzelania przez jednostkę, która w niej jest, jeśli większość modeli jednostki znajduje się 1” od jej krawędzi.

5. Sprawy organizacyjne turnieju:
a. Wpisowe: 15zł. Dla członków klubu „Overwatch” – wpisowe bezpłatne.
b. Maksymalna liczba graczy to 12, aczkolwiek będziemy starać się zwiększyć ten limit opierając się o listę rezerwową. Przy nieparzystej ilości graczów, ostatni wylosowany gracz otrzyma za niestoczoną bitwę 2 punkty duże i 0 punktów małych.
c. Przewidziane są nagrody dla zwycięzców turnieju, jak również będzie organizowane głosowanie na najlepszych graczy (prezencja armii, uczciwa gra, duch walki itp.)
d. Każdy gracz musi mieć wydrukowaną kompozycję armii do wglądu dla przeciwnika.
e. Proxowanie modeli: Modele proxowane są dopuszczone jeśli zachowują pełny WYSIWYG (wśród modeli piechoty), „poczucie smaku” i zbliżony wymiar.
f. Inna skala: Modele w skali 1:48 również są dopuszczone. Mimo to będą miały niekorzystny wpływ na wszystkie spory związane z mierzeniem odległości, linii strzału, uzyskiwaniem osłon, itp.
g. Wszystkie powyższe odstępstwa (pkt. E i F) proszę zaznaczyć przy kompozycji armii i poinformować przeciwnika.
h. Niepomalowane modele są niedopuszczone.
i. Spory rozstrzygane są pomiędzy danymi graczami. Jeśli spór nie może być rozstrzygnięty, decydujący głos ma sędzia.
j. Na zachowanie wulgarne, agresywne lub niezgodne z zasadami fair-play gracz może otrzymać od sędziego ostrzeżenie, punkty karne lub zostać wykluczony z turnieju.
k. Harmonogram:
Dzień 1: 10:00-10:30 = rozpoczęcie turnieju, przygotowanie armii, losowanie 1. bitwy; 10:30-14:30 = 1. bitwa; 14:30-15:15 =losowanie 2. bitwy, przerwa obiadowa; 15:15-19:15 = 2. bitwa; 19:15-20:00 = zakończenie 1 dnia turnieju
Dzień 2: 10:00-10:30 = losowanie 3. bitwy, 10:30-14:30 = 3. bitwa; 14:30-15:30 = wpisywanie wyników, ogłoszenie zwycięzców turnieju, wręczenie trofeów. Ramy czasowe są elastyczne w zależności od przebiegu bitew.
l. Zgłoszenia i rozpiski proszę kierować do mnie (mentos90) do 21 sierpnia.

Link do wydarzenia: https://www.facebook.com/events/1739296636110623/?ti=cl

Awatar użytkownika
Parufka
Posty: 1173
Rejestracja: 17 lis 2014, o 12:43

Re: Białostocki turniej Bolt Action - "Polowanie na złotego tygrysa" (2.edycja) 26-27.08

Postautor: Parufka » 28 lip 2017, o 08:10

Ehhhh kurde akurat wtedy mam ostatni weekend urlopu za granicą :/.
Na trzeciej edycji na pewno będę.

Awatar użytkownika
MadMax
Posty: 297
Rejestracja: 14 wrz 2015, o 15:28
Lokalizacja: Pisz

Re: Białostocki turniej Bolt Action - "Polowanie na złotego tygrysa" (2.edycja) 26-27.08

Postautor: MadMax » 29 lip 2017, o 09:42

Jest gdzieś w okolicy miejsca turnieju jakaś opcja noclegu?
"War. War never changes".

Awatar użytkownika
bless
Posty: 1093
Rejestracja: 17 mar 2015, o 20:22

Re: Białostocki turniej Bolt Action - "Polowanie na złotego tygrysa" (2.edycja) 26-27.08

Postautor: bless » 29 lip 2017, o 09:56

Wybiera sie ktos z Warszawy?
"You are enemies of Japan. You will be treated accordingly."

Mutsuhiro Watanabe "the Bird"

Awatar użytkownika
Grolshek
Posty: 1968
Rejestracja: 17 lis 2014, o 12:28

Re: Białostocki turniej Bolt Action - "Polowanie na złotego tygrysa" (2.edycja) 26-27.08

Postautor: Grolshek » 29 lip 2017, o 13:16

bless pisze:Wybiera sie ktos z Warszawy?

Ja się wybierałem i dostałem w gratisie dwie weekendowe nocki :cry:
Matisoft Gaming Club

mentos90
Posty: 194
Rejestracja: 14 lis 2015, o 23:49

Re: Białostocki turniej Bolt Action - "Polowanie na złotego tygrysa" (2.edycja) 26-27.08

Postautor: mentos90 » 1 sie 2017, o 14:58

MadMax pisze:Jest gdzieś w okolicy miejsca turnieju jakaś opcja noclegu?


edit: Budynek jest głównie wypełniony pomieszczeniami biurowymi, do których nie będzie dostępu. Dyrektor obiektu może udostępnić "pole namiotowe" z dostępem do łazienki. Jednak całe wyposażenie we własnym zakresie. Wieczorem w sobotę, będzie organizowany dla nas grill, więc jak najbardziej będzie można się zintegrować (o ile pogoda dopisze).

mentos90
Posty: 194
Rejestracja: 14 lis 2015, o 23:49

Re: Białostocki turniej Bolt Action - "Polowanie na złotego tygrysa" (2.edycja) 26-27.08

Postautor: mentos90 » 9 sie 2017, o 11:44

Do listy sponsorów dołączyły sklepy Vanaheim (www.vanaheim.pl), Pomysłowa Kredka (www.pomyslowakredka.pl) oraz Micro Art Studio (www.microartstudio.com). Pula nagród zwiększa się, dlatego jeszcze mocniej zapraszam wszystkich chętnych do zapisywania się na turniej.

mentos90
Posty: 194
Rejestracja: 14 lis 2015, o 23:49

Re: Białostocki turniej Bolt Action - "Polowanie na złotego tygrysa" (2.edycja) 26-27.08

Postautor: mentos90 » 19 sie 2017, o 20:00

Turniej już za tydzień - zachęcam do zapisu. ;-)

mentos90
Posty: 194
Rejestracja: 14 lis 2015, o 23:49

Re: Białostocki turniej Bolt Action - "Polowanie na złotego tygrysa" (2.edycja) 26-27.08

Postautor: mentos90 » 27 sie 2017, o 16:32

I po turnieju - zachęcam do obejrzenia zdjęć z wydarzenia.

http://imgur.com/a/XVIWl
Ostatnio zmieniony 27 sie 2017, o 17:16 przez mentos90, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
demi_morgana
Posty: 314
Rejestracja: 23 cze 2016, o 19:04
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Re: Białostocki turniej Bolt Action - "Polowanie na złotego tygrysa" (2.edycja) 26-27.08

Postautor: demi_morgana » 27 sie 2017, o 16:39

Zajebioza!

Aż żal dupę ściska że z Elbląga prawie wszędzie daleko.
Widziałem że ktoś wystawił łorlordowy czołg z woreczkami:

Obrazek

Czy drugi właz też można zamontować jako otwarty?


Wróć do „Imprezy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość