"Polowanie na złotego tygrysa" (reedycja) - białostocki turniej 27.05.2017

mentos90
Posty: 194
Rejestracja: 14 lis 2015, o 23:49

"Polowanie na złotego tygrysa" (reedycja) - białostocki turniej 27.05.2017

Postautor: mentos90 » 10 maja 2017, o 09:16

Obrazek

Białostocki turniej Bolt Action – „Polowanie na złotego tygrysa”

Białostocki Klub Gier Bitewnych „Overwatch” zaprasza na powtórkę I edycji lokalnego turnieju w systemie „Bolt Action”. Zdrowa rywalizacja w luźnym i przyjemnym wydaniu. Turniej odbędzie się 27 maja w ramach "Ogólnopolskiej Biesiady Modelarskiej”. Miejsce: Ciołkowskiego 1N, 15-245 Białystok. Zaczynamy od godz. 9:00. Zapraszamy!

1. Zasady turniejowe:
a. Turniej rozgrywany na zasadach 2. edycji podręcznika głównego „Bolt Action” i podręczników armijnych z wyjątkami opisanymi poniżej. Zasady specjalne występujące w suplementach są nieobowiązujące.
b. Każdy gracz komponuje armię mając do dyspozycji 750 punktów, na bazie co najmniej 1 wzmocnionego plutonu ogólnego (Reinforced Platoon) lub selektora z wybranego podręcznika armijnego (Army Book – nie suplement teatrów działań).
c. W kompozycji armii może być tylko jedna „narodowość”.
d. Kompozycja armii nie może zawierać więcej niż 12 kostek rozkazów.
e. Kompozycja armii jest stała na czas całego turnieju i nie może być w żaden sposób zmieniania w trakcie jego trwania.
f. Schemat ilościowy i punktowy kompozycji armii musi być podesłany do organizatora do 25 maja celem sprawdzenia zgodności.

2. Zasady rozgrywek:
a. Każdy gracz w trakcie turnieju rozegra 3 bitwy, a do każdego stołu będą losowani 2 gracze.
b. W wyniku bitwy gracze otrzymują punkty duże i punkty małe. Wygranym turnieju jest gracz, który uzyska największą liczbę punktów dużych. Niższe miejsca w turnieju będą przyznawane kolejno od ilości uzyskanych punktów.
c. W przypadku takiej samej ilości punktów dużych uzyskanych przez graczy, o pierwszeństwie zdecyduje ilość punktów małych.
d. Za wygraną bitwę gracz otrzymuję 3 punkty, za przegraną - 0 punktów, a za remis obaj gracze otrzymają po 1 punkcie.
e. Małe punkty oblicza się na podstawie różnicy punktów zwycięstwa (Victory Points) pomiędzy dwoma graczami uzyskiwanych podczas każdej bitwy.
f. Każda bitwa będzie rozgrywana na stole o wymiarach 60”x48”.

3. Zasady bitew:
a. Schemat początkowy:
-Obaj gracze rzucają kośćmi.
-Gracz “wyższy” wybiera swoją dłuższą krawędź stołu i deklaruje, które jednostki będą w rezerwie (maksymalnie połowa zaokrąglając w dół).
-Następnie gracz „niższy” działa jak powyżej.
-Jednostki, które nie są w rezerwie są przeznaczone do wyjścia w pierwszej turze. W pierwszej turze nie wykonujemy testu na wyjście.
-Żadna jednostka (obserwatorzy i snajperzy także) nie może być wystawiona przed pierwszą turą. Żadna jednostka nie może być wystawiona w rezerwie manewrującej (Outflank).
-Przed pierwszą rundą, na jej czas, każda jednostka pozostawiona w rezerwie ma przydzielony rozkaz Down. Pozostałe kości umieszcza się w worku i losuje zgodnie z zasadami systemu.
-Jednostki wychodzą z własnej krawędzi za pomocą rozkazu Run lub Advance.
-Jednostki w rezerwie wychodzą od 2 tury po zdanym teście rozkazu.
-Każda bitwa trwa 6 tur. Pod koniec 6 tury gracze losują na turę 7.

b. Bitwa nr 1: Bój spotkaniowy
-Wasze rozkazy są brutalnie proste – zlokalizuj i zaatakuj przeciwnika zadając mu jak największe straty.
-Za każdy zniszczony oddział przeciwnika, gracz otrzymuje 2 punkty zwycięstwa.
-Wygranym jest gracz, który uzyska po bitwie co najmniej 4 punkty zwycięstwa więcej od przeciwnika. W innym przypadku jest remis.

c. Bitwa nr 2: Kluczowe pozycje
-Pole bitwy zawiera kilka strategicznych pozycji ważnych do powodzenia kampanii. Musicie zająć i zabezpieczyć te miejsca.
-Na stole będą rozstawione 3 znaczniki. Znacznik uważa się za zajęty, jeśli w 3” od niego jest co najmniej jedna jednostka piechoty lub artylerii gracza i nie ma w 3” od znacznika żadnej jednostki przeciwnika. Pojazdy nie zajmują znaczników, ale mogą je „blokować”.
-Za każdy zniszczony oddział przeciwnika, gracz otrzymuje 1 punkt zwycięstwa. Za każdy zajęty znacznik pod koniec bitwy gracz otrzymuje 4 punkty zwycięstwa.
-Wygranym jest gracz, który uzyska co najmniej 3 punkty zwycięstwa więcej od przeciwnika. W innym przypadku jest remis.

d. Bitwa nr 3: Zdobycie bazy
-Wasz wywiad zdobył położenie sztabu przecwinika. Waszym zadaniem jest jego zdobycie i zniszczenie. Spodziewajcie się silnego oporu i możliwości kontruderzenia - nasza obrona musi to wytrzymać.
-Podczas wybierania krawędzi (według schematu początkowego), „wyższy” gracz umieszcza znacznik w 4-6" od swojej krawędzi. Następnie „niższy” gracz działa analogicznie. Znacznik reprezentuje własny sztab. Znacznik nie może być umieszczony w budynku lub terenie niedostępnym dla piechoty.
-Znacznik przeciwnika uważa się za zniszczony, jeśli pod koniec danej tury gracz umieścił co najmniej jedną jednostkę piechoty lub artylerii w odległości 1”. Pojazdy nie mogą niszczyć znaczników. Przeciwnik nie może zablokować zniszczenia znacznika swoimi oddziałami.
-Gra automatycznie kończy się pod koniec danej tury, w której został zniszczony którykolwiek (lub oba) znaczniki
-Za każdy zniszczony oddział przeciwnika, gracz otrzymuje 1 punkt zwycięstwa. Za zniszczony sztab przeciwnika gracz otrzymuje 8 punktów zwycięstwa.
-Wygranym jest gracz, który uzyska pod koniec bitwy co mniej 3 punkty zwycięstwa więcej od przeciwnika. W innym przypadku jest remis.

4. Zasady osłon i terenu:
a. Jednostki piechoty lub artylerii otrzymują dany cover, jeśli linia strzału do nich przebiega w którymkolwiek miejscu przez osłonę. Natomiast pojazdy muszą być zasłonięte 50% modelu, żeby otrzymać dany cover.
b. Soft-cover: modele piechoty lub artylerii, płoty, krzaki, meble, beczki, drewniane domy, drzewa, lasy itp.
c. Hard-cover: pojazdy, worki z piaskiem, okopy, kamienne mury, kamienne domy, ruiny itp.
d. Podział ruiny a budynki: budynki z dachem, ruiny - bez.
e. Ruiny traktujemy jako trudny teren (czyli bez biegu) z obszarowym hard-cover.
f. Lasy traktujemy jako trudny teren z obszarowym soft-cover.
g. Ruiny, budynki, lasy blokują pole widzenia wobec jednostek znajdujących się za tymi terenami.
h. Jednostka strzelająca ignoruje daną osłonę jeśli większość jej modeli znajduje się co najmniej 1” od tej osłony. Osłona obszarowa jest ignorowana w trakcie strzelania przez jednostkę, która w niej jest, jeśli większość modeli jednostki znajduje się 1” od jej krawędzi.

5. Sprawy organizacyjne turnieju:
a. Wpisowe: brak. Nagrody ufundowane przez zaprzyjaźnionych sponsorów: Warchimera, Vanaheim, Tereny-do-gier, Pomysłowa Kredka.
b. Maksymalna liczba graczy to 12, aczkolwiek będziemy starać się zwiększyć ten limit opierając się o listę rezerwową. Przy nieparzystej ilości graczów, ostatni wylosowany gracz otrzyma za niestoczoną bitwę 2 punkty duże i 0 punktów małych.
c. Przewidziane są nagrody dla zwycięzców turnieju, jak również będzie organizowane głosowanie na najlepszych graczy (prezencja armii, uczciwa gra, duch walki itp.)
d. Każdy gracz musi mieć wydrukowaną kompozycję armii do wglądu dla przeciwnika.
e. Proxowanie modeli: Modele proxowane są dopuszczone jeśli zachowują pełny WYSIWYG (wśród modeli piechoty), „poczucie smaku” i zbliżony wymiar.
f. Inna skala: Modele w skali 1:48 również są dopuszczone. Mimo to będą miały niekorzystny wpływ na wszystkie spory związane z mierzeniem odległości, linii strzału, uzyskiwaniem osłon, itp.
g. Wszystkie powyższe odstępstwa (pkt. E i F) proszę zaznaczyć przy kompozycji armii i poinformować przeciwnika.
h. Niepomalowane modele są dopuszczone. Gracz posiadający takie nie otrzyma pierwszeństwa w przypadku ex aequo na duże punkty (patrz pkt. 2C).
i. Spory rozstrzygane są pomiędzy danymi graczami. Jeśli spór nie może być rozstrzygnięty, decydujący głos ma sędzia.
j. Na zachowanie wulgarne, agresywne lub niezgodne z zasadami fair-play gracz może otrzymać od sędziego ostrzeżenie, punkty karne lub zostać wykluczony z turnieju.
k. Harmonogram: 9:00-9:15 = rozpoczęcie turnieju, przygotowanie armii, losowanie 1. bitwy; 9:15-11:45 = 1. bitwa; 11:45-12:00 = wpisywanie wyników, losowanie 2. bitwy; 12:00-14:30 = 2. bitwa; 14:30-15:00 = wpisywanie wyników, losowanie 3. bitwy, 15:00-17:30 = 3. bitwa; 17:30-18:00 = wpisywanie wyników, ogłoszenie zwycięzców turnieju, wręczenie trofeów. Ramy czasowe są elastyczne w zależności od przebiegu bitew.
l. Zgłoszenia i rozpiski proszę kierować do mnie (mentos90) do 25 maja.

Link do wydarzenia FB: https://www.facebook.com/events/416311842073692

Wróć do „Imprezy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość