Kampania road to victory

Awatar użytkownika
bless
Posty: 1093
Rejestracja: 17 mar 2015, o 20:22

Re: Kampania road to victory

Postautor: bless » 19 kwie 2017, o 22:29

Zachciało Wam się grać w tabelki, to macie. :)
"You are enemies of Japan. You will be treated accordingly."

Mutsuhiro Watanabe "the Bird"

Awatar użytkownika
Parufka
Posty: 1173
Rejestracja: 17 lis 2014, o 12:43

Re: Kampania road to victory

Postautor: Parufka » 19 kwie 2017, o 22:38

Ale przynajmniej nie patrzymy na te same rozpy co event :p.
Ze o szansie na dzieny czolg nie wspomne albo o wyzwaniu jakim hest robienie wyniku tak zmontowanym plutonem :)

Awatar użytkownika
Grolshek
Posty: 1968
Rejestracja: 17 lis 2014, o 12:28

Re: Kampania road to victory

Postautor: Grolshek » 19 kwie 2017, o 22:41

Parufka pisze:A ja bym chetnie od ciebie light anti tank pożyczył na te puszki Matiego.
Juz widze Stuarta 5 mmg :/.

Ja mam kołatkę przecież. Chętnie pożyczę.
Matisoft Gaming Club

Awatar użytkownika
Grolshek
Posty: 1968
Rejestracja: 17 lis 2014, o 12:28

Re: Kampania road to victory

Postautor: Grolshek » 19 kwie 2017, o 22:41

bless pisze:Zachciało Wam się grać w tabelki, to macie. :)

Ja nie narzekam 8-)
Matisoft Gaming Club

Awatar użytkownika
Marios
Posty: 1353
Rejestracja: 17 lis 2014, o 10:25
Lokalizacja: WarszaFka :P

Re: Kampania road to victory

Postautor: Marios » 20 kwie 2017, o 06:40

Parufka pisze:Ale przynajmniej nie patrzymy na te same rozpy co event :p.
Ze o szansie na dzieny czolg nie wspomne albo o wyzwaniu jakim hest robienie wyniku tak zmontowanym plutonem :)

A na ilu eventach byłeś w 2edycji że juz Ci tak rozpiski zbrzydły?
Strażnik subiektywnie postrzeganego balansu i rozsądku.

Awatar użytkownika
mati.pl
Posty: 532
Rejestracja: 10 kwie 2015, o 09:33

Re: Kampania road to victory

Postautor: mati.pl » 20 kwie 2017, o 07:04

@Mariusz :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Parufka
Posty: 1173
Rejestracja: 17 lis 2014, o 12:43

Re: Kampania road to victory

Postautor: Parufka » 20 kwie 2017, o 07:04

Gram caly czas i nie wazne ktora to jest edycja i w jakim systemie ale zawsze po pewnym czasie od wyjscia zasad dochodzi do standaryzacji rozpisek w poszczegolnych armiach.
Kazdy kto gra w jakikolwiek system to wie. Sa wyjatki, ktore kombinuja i szukaja nowych rozwiazan ale gro graczy idzie w kierunku standardowych bezpiecznych i najbardziej wydajnych ulozen, nic odkrywczego.

Tytaj nie mamy zadnego wplywu na kompozycje plutonu, co wyjdzie na kosciach to wystawiasz, a prawda jest, ze polowa srednio polowa podrecznika kazdej armii w Bolcie jest normalnie niewystawiana :).

Rupert
Posty: 38
Rejestracja: 18 wrz 2015, o 23:23
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kampania road to victory

Postautor: Rupert » 27 kwie 2017, o 11:16

Ja i Olgierd już po bitwie. Hamburegery górą.
Zagraliśmy scenariusz nr 5- zdobycie tajnych dokumentów ze strąconego samolotu (w naszym przypadku był to prototyp nowego moździerza ;) ).
Nawet przyjemny scenariusz i całkiem grywalny. Olgierd dość szybko położył ręce na celu naszej misji i za żadne skarby nie chciał go oddać :)
Finowie masowo ginęli próbując zapobiec jego ewakuacji, ale próżne to były wysiłki - prototyp dotarł do wrażej krawędzi pola bitwy i Olgierd zwyciężył :) Gra szybka i przyjemna. Dzięki :)
Przed bitwą niestety Olgierd zweryfikował moją rozpiskę. Byłem pewien, że skład weterańskiej piechoty który mi doszedł po ostatniej bitwie, jest bez ograniczeń punktowych- tak jak pojazdy. Dowiedziałem się, że niestety jest ograniczony do 110 pkt. , więc musiałem zmienić Kaukopartio Squad na zwykłą weterańską piechotę i zmieścić ją w tych 110 pkt. IMHO ta zasada jeszcze bardziej destabilizuje zasady tej kampanii i czyni armie bazujące na piechocie, zwłaszcza wetrańskiej- takie jak moi Finowie, kompletnie niegrywalnymi.

Po bitwie mój regularny 1st Lt. awansował na Kapitana. Jako, że Kapitan może być tylko weterański, to morale chyba też mu wzrosło, mimo, że nie kulnął tego po bitwie? Do tego jeden skład piechoty spadł z veta na regulara, miotacz ognia i Sturmi zostali weteranami. Dolosowałem dwie fantastyczne jednostki w postaci regularnej piechoty i inexpowego ciężkiego moździerza ;)
Czyli na tą chwilę moja armia dysponuje następującymi siłami:

Kapitan - veteran
2 x veteran infanty po 110 pkt
2 x regular infantry po 110 pkt
flamethrower veteran
sniper - regular
panzerschreck veteran
Sturmi veteran
heavy mortar inexp
2 x ciężarówka regular

Olgierd
Posty: 245
Rejestracja: 13 sie 2015, o 20:29

Re: Kampania road to victory

Postautor: Olgierd » 27 kwie 2017, o 11:41

Zgadzam się, że ta zasada ograniczająca oddziały piechoty do 110pkt jest trochę słaba, szczególnie że z tego co rozumiem przy awansie jednostek trzeba te składy obcinać. Armiom opartym na piechocie, tak jak Finowie czy Japończycy bardzo mocno utrudnia to granie. Przy następnej kampanii warto rozważyć jakieś zmiany w tej kwestii.

Co do gry jak zawsze z Rupertem bardzo miło i przyjemnie, niestety dla niego rzucałem mocno niestatystycznie co przesądziło o wyniku. Z oddziałów dolosowałem sobie regularną Bazookę i regularnego Greyhounda. Spadła mi za to ciężarówka, którą zastąpił jeep. 2nd Lt awansował na 1st Lt, nic ze składów nie zmieniło swojego wyszkolenia. Obecnie wygląda to tak:

1st Lt, vet
7x Paratrooper (4x SMG)
7x Paratrooper (4x SMG)
8x Regular Engineer (2x BAR, Flamer)
12x Inexp Infantry (AT grenades)
Bazooka vet
Bazooka reg
Inexp Med AT
Jeep reg
Sherman Zippo vet (+HMG)
M8 Greyhound reg (+HMG)

Awatar użytkownika
Parufka
Posty: 1173
Rejestracja: 17 lis 2014, o 12:43

Re: Kampania road to victory

Postautor: Parufka » 27 kwie 2017, o 12:04

Też mam takie odczucia przy tych 110 pkt.
Także moim zdaniem za łatwo zmieniają się statusy morale oddziałów, a to bardzo dużo wnosi do rozpiski. Bardziej widział bym to w formie rzutu :
- przegrałeś bitwę
1 - degradacja o jeden
2-6 - zostaje jak było

- wygrałeś bitwę
1-5 zostaje jak było
6 - awans o jeden


Wróć do „Imprezy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość