Kampania w Dragonie

Warszawa i okolice
Awatar użytkownika
Parufka
Posty: 1173
Rejestracja: 17 lis 2014, o 12:43

Re: Kampania w Dragonie

Postautor: Parufka » 15 gru 2014, o 14:34

Jestem za graniem co dwa tygodnie. Nie samym bólem człowiek żyje ☺.

Awatar użytkownika
Parufka
Posty: 1173
Rejestracja: 17 lis 2014, o 12:43

Re: Kampania w Dragonie

Postautor: Parufka » 16 gru 2014, o 11:25

ZASADY!!!

Pierwszy raz pisałem zasady do kampanii bitewniakowej więc będę wdzięczny za każdą uwagę i komentarz, który pozwoli udoskonalić moją propozycję.
Finalnie i tak chodzi o to żebyśmy się dzięki tym reguło dobrze bawili więc mam nadzieje, że uda nam się z tego zrobić coś fajnego.

Kampania datowana 1943-44 r.

• Teatry działań
o - Sycylia, Włochy do zdobycia Rzymu max
o - Wyzwolenie Krymy, walki o Sewastopol i Odessę
o - Walki w Birmie

MAPA
1. Mapa jest podzielona na rejony/heksy. W konkretnych rejonach są różne rodzaje terenu.
2. Na każdym polu rozgrywany jest inny scenariusz z podręcznika głównego lub BF Europa.
3. Atakującym jest zawsze gracz, który wchodzi na dane pole.
4. Na niektórych polach znajdują się cele specjalne. Po zajęciu takiego pola zwycięzca zdobywa bonus dla wszystkich wojsk swojej strony na tym teatrze wojennym lub tylko dla swojej armii.
5. Poruszamy się tylko o jedno pole z wyjątkiem operacji powietrznodesantowej lub desantu morskiego, które pozwalają nam na ruch o dwa pola (takie operacje kosztują 3 punkty ze wspólnej puli).
6. Poruszamy się tylko na heksy sąsiadujące z tym który zajmujemy.
7. Anglicy i Amerykanie mogą relokować graczy pomiędzy Pacyfikiem i Włochami.
8. Niemcy mogą relokować graczy pomiędzy frontem wschodnim i Włochami.
9. W każdym teatrze działań wprowadzamy jedno pole typu Monte Cassino gdzie broniący będzie miał dużo umocnień itp. ale wtedy mogą go atakować dwa plutony na raz.
10. Jeżeli gracz walczy z przeciwnikiem, a na heksie za nim stoi jeszcze jeden wrogi gracz w trakcie tej bitwy ma -1 do morale w 3 losowo wybranych jednostkach.
11. Mapa w wersji papierowej w klubie z zaznaczonymi polami i graczami za pomocą pinesek.
12. Taka sama mapa aktualizowana online.
13. We włoskiej części zaczynamy od momentu gdy Alianci znajdują się na wysokości Protenzy.

OGÓLNE ZAŁOŻENIA
14. Gramy tylko i wyłącznie pomalowanymi figurkami i modelami pojazdów (minimum trzy kolory). Obowiązuje wysywig.
15. Kampanię mogą wygrać zarówno Alianci jak i Oś.
16. Gracz, który wygra bitwę na danym polu otrzymuje bonus wynikający z zajętego terenu i zdobywa 5 pkt do wykorzystania w swojej rozpisce.
17. Niemcy we Włoszech i na froncie wschodnim jeżeli się bronią zawsze mają w swojej strefie rozstawienia jedno umocnienie w postaci bunkra lub okopu do dowolnego ustawienia w swojej strefie rozstawienia na 4+ (rzut tuż przed rozpoczęciem bitwy).
18. Alianci w każdej bitwie mogą zmniejszyć o połowę koszt wsparcia artyleryjskiego lub lotniczego (kupowanego do rozpiski za małe punkty, a nie przez Głównodowodzącego) na 4+ i zaoszczędzone w ten sposób punkty wydać na swoją rozpiskę (rzut tuż przed rozpoczęciem bitwy).
19. Rozpiskę przygotowuje się każdorazowo przed każdą grą i nie trzeba grać tą samą jednakże należy pamiętać, o fakcie zdobywania przez poszczególne oddziały nagród za zwycięstwa.
20. Gracze wprowadzają dokładne oznaczenia taktyczne wszystkich swoich jednostek biorących udział w każdej grze i przekazują te informacje organizatorom celem weryfikacji.
21. Plutony pancerne walczą tylko z plutonami pancernymi.
22. Każda wygrana bitwa generuje jeden duży punkt do dyspozycji głównodowodzącego danej strony.

GŁÓWNODOWODZĄCY
23. Głównodowodzący decyduje o rozstawieniu jednostek na początku kampanii i ma decydujące zdanie przy określaniu kierunków natarcia w wypadku sporu.
24. Głównodowodzący po zakończeniu każdej tury kampanii czyli rozegraniu jednej bitwy przez każdego z graczy swojej strony może przyznać odznaczenie jednemu z graczy za wybitne zasługi w tej turze.
25. Odznaczenie jest bonusem dla pojedynczej jednostki np. tough fighters, fanatics, + 5 pkt tylko dla tego oddziału etc. Odznaczenie konkretnej jednostce przyznaje gracz dowodzący armią.
26. Rodzaje odznaczeń :
-
-
-
27. Głównodowodzący może za zebrane duże punkty wykupić dla swojej strony akcje specjalne takie jak :
- desant morski – pozwala na przeniesienie armii gracza znajdującego się przy linii brzegowej o dwa heksy z tym, że heks na którym gracz skończy ruch musi także znajdować się na linii brzegowej - 3 pkt
- desant powietrzny – pozwala na przeniesienie armii gracza o dwa heksy w dowolnym kierunku – 4 pkt
- wsparcie lotnicze – atak lotniczy tak jak w podręczniku – 2 pkt
- wsparcie artyleryjskie – ostrzał artyleryjski tak jak w podręczniku – 2 pkt
- dostawa zaopatrzenia – pozwala o poprawienie o 1 poziomu morale 2 jednostek w armii na jedną turę kampanii – 2 pkt
- wybitny oficer – dana armia na jedną turę kampanii jest dowodzona przez kapitana, a nie porucznika – 1 pkt
- szpital polowy – możliwość przywrócenia do dostępnej puli w jednej armii jednej jednostki, która zginęła wcześniej (np. takiej która zdobyła dla siebie już jakieś bonusy) – 1 pkt

DOŚWIADCZENIE
28. Każda jednostka w trakcie kampanii może zostać upgradowana poprzez nadanie jej odznaczenia lub przyznanie bonusu wynikającego z zajętego terenu.
29. Czołgi, artyleria samobieżna, niszczyciele czołgów i wozy pancerne w każdym rodzaju plutonu zdobywają doświadczenie tak jak to opisano w Tank War.

ZASADY SPECJALNE
30. Pojazdy z zamknięte z bronią pintlemounted na wierzy jeżeli używają jej oznacza to że członek załogi otwiera właz żeby ją obsługiwać i wtedy stają się one open toped do końca tej tury.
31. Każda armia może wprowadzić do swojego selektora jakąś jednostkę, która nie jest ujęta w ich selektorze ale historycznie powinna tam być dostępna ale musi to być potwierdzone organizatorom źródłowo. Nie może to być PG i będzie to podlegać naszej ocenie.
32. Można używać pojazdów zdobycznych w ilości jeden na pluton pod warunkiem udokumentowania tego źródłowo i za zgodą organizatorów.
33. Dopuszczone są proxy w postaci używania w zastępstwie swoich pojazdów pojazdów innych armii jednakże nie więcej niż jeden taki pojazd na pluton pieszy, dwa na pancerny.
34. Dopuszczone są zasady desantów spadochronowych i szybowcowych zgodnie z Battle Font Europa (ale nie te z papierowym samolotem i zrzucaniem kostki :P).

BONUSY WYNIKAJĄCE Z ZAJĘCIA TERENÓW
Dla całej strony na tym teatrze :
Rafineria – zaopatrzenie pojazdów w paliwo, wszystkie pojazdy +1 do ruchu przez jedną turę kampanii,
Lotnisko średnie– zmniejsza koszt nalotu wzywanego przez Głównodowodzącego o 1 pkt,
Port/węzeł kolejowy – zaopatrzenie, wszystkie armie danej strony na tym teatrze działań mogę zwiększyć o 1 punkt morale jednej jednostki w swojej armii na jedną turę kampanii.

Dla pojedynczego gracza :
Ośrodek przemysłowy – premia w małych punktach tylko dla gracza – 10 pkt.
Lotnisko małe – jednorazowy nalot dla gracza.
Rurociągi – zmniejszenie mobilności pojazdów przeciwników w sąsiadujących polach o 1 w trakcie następnej tury kampanii.
Stacja nasłuchowa – można na jedną turę w trakcie bitwy zablokować wyjście k3 jednostek przeciwnika z rezerw lub first wava.
Stacja radarowa – możliwość zablokowania jednego nalotu przeciwnika.
Sztab ruchu oporu - możliwość przestawienia w następnej bitwie K2 jednostek swoich/wroga lub punktów terenu po rozstawieniu.
Warsztaty – gracz w następnej turze kampanii może wystawić dwa sloty czołgowe.
Koszary – gracz w następnej turze kampanii może wystawić dwa sloty artyleryjskie.
Jednostka żandarmerii polowej – w następnej turze kampanii gracz nie ma -1 do morale przy żucie na wychodzenie z rezerw czy też outflanka.
Wzgórze bohaterów – morale jednej wybranej jednostki, która przeżyła bitwę na stałe wzrasta o 1.
Przyczółek – jedna wybrana jednostka, która przeżyje bitwę dostaje cechę specjalną tough fighters.
Rozgłośnia propagandowa – jedna wybrana jednostka, która przeżyje bitwę dostaje cechę specjalna fanatics.
Warsztaty wroga – jedna wybrana jednostka, która przeżyje bitwę dostaje cechę specjalną tank hunters.
Skrót - w następnej bitwie jedna jednostka tego gracza może wyjść z outflanku w drugiej turze.
Baza saperów – w następnej rozgrywce gracz może wystawić w swojej strefie rozstawienia jeden okop o długości 5 cali lub bunkier o wymiarach 3x3 cale. Przyjmujemy, że w okopie i bunkrze mieści się maksymalnie 10 figurek.
Ostatnio zmieniony 16 gru 2014, o 13:54 przez Parufka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Brobru
Posty: 29
Rejestracja: 17 lis 2014, o 13:27

Re: Kampania w Dragonie

Postautor: Brobru » 16 gru 2014, o 13:32

Ło! Trochę się napisałeś! ;)
Dwie uwagi na szybko:
-przy efektach tam gdzie jest "na turę" nie piszesz czy chodzi o turę bitwy czy kampanii, a mam wrażenie, że raz tak, raz tak.
Np. blokowanie wychodzenia z rezerw na a turę bitwy, ale dodatkowy slot czołgowy na turę kampanii. Ale już zmniejszanie ruchu pojazdom przeciwnika nie wiem na którą turę w zamyśle.
-jak jest z nalotami? Można je normalnie brać w rozpisce (bo alianci na 4+ maja taniej) ale również za punkty z bitew dodatkowo?

Co do mojego uczestnictwa to skoro mają być trzy kolory to raczej bez szans tym razem.

Awatar użytkownika
Szaman
Posty: 115
Rejestracja: 17 lis 2014, o 10:53
Lokalizacja: Janusze Wargamingu
Kontaktowanie:

Re: Kampania w Dragonie

Postautor: Szaman » 16 gru 2014, o 13:34

Brobru pisze:Co do mojego uczestnictwa to skoro mają być trzy kolory to raczej bez szans tym razem.

nie jęcz tylko maluj ;)

Awatar użytkownika
JasiekG
Posty: 43
Rejestracja: 17 lis 2014, o 16:19

Re: Kampania w Dragonie

Postautor: JasiekG » 16 gru 2014, o 13:57

Parufka pisze:29. Pojazdy z zamknięte z bronią pintlemounted na wierzy jeżeli używają jej oznacza to że członek załogi otwiera właz żeby ją obsługiwać i wtedy stają się one open toped do końca tej tury.
32. Dopuszczone są proxy w postaci używania w zastępstwie swoich pojazdów pojazdów innych armii jednakże nie więcej niż jeden taki pojazd na pluton pieszy, dwa na pancerny.


Raczej nie będę brał udziału w tej kampanii, ale...

Ad. 29. Rozumiem czym to jest podyktowane, ale uważam, że bez sensu ;-) Taka broń sporo kosztuje (np HMG u Amerykanów to 25pkt, czyli np tyle co veterański Jeep, lub dwóch regularnych żołnierzy + BAR). Wydaje mi się, że ta gra jest na tyle zbilansowana punktowo, że nie ma co wprowadzać dodatkowych ograniczeń

Ad. 32. Tu podobnie. Pojazdy zdobyczne bym dopuścił (na zasadach zdobycznych inexperienced), ale już bez proxów, bo się wszystko popierdzieli.

Generalnie jak najmniej zmian i homeruli.

j.

Awatar użytkownika
Parufka
Posty: 1173
Rejestracja: 17 lis 2014, o 12:43

Re: Kampania w Dragonie

Postautor: Parufka » 16 gru 2014, o 13:58

Już doprecyzowałem tam gdzie mi chodziło o turę kampanii, a gdzie turę bitwy.
Z rzutem na 4+ chodziło mi o naloty i ostrzał kupowany do rozpiski za małe pkt, a nie przez Głównodowodzącego.
Generalnie chodziło mi o to, że w rzeczywistości bardzo rzadko trafiały się starcia gdzie obydwie strony były idealnie zbalansowane i chciałem też wstawić coś co trochę odzwierciedli sytuację na frontach w tamtym okresie.
Wydaje mi się, że te dodatki z tego rzutu nie są aż tak bardzo przeginające żeby zakłócić przebieg kolejnej bitwy, a dodadzą pewnego smaczku.

Ale także nie zapieram się przy tym pomyśle więc jeżeli wam się to gremialnie nie spodoba to możemy z tego zrezygnować :).

Awatar użytkownika
Parufka
Posty: 1173
Rejestracja: 17 lis 2014, o 12:43

Re: Kampania w Dragonie

Postautor: Parufka » 16 gru 2014, o 14:04

O kwestii tych inexperienced pojazdów przyznam, że zapomniałem i dlatego tego nie umieściłem :P. Pomysł fajny i go dodam.
Co do zasady, z tymi open toped zdanie moje znasz bo o rozmawialiśmy na turnieju co myślę o takich pojazdach platformach strzelniczych :). Ale także z Szamanem rozmawialiśmy z kimś chyba nie z Warszawy kto właśnie powiedział nam o tej zasadzie jako wykorzystywanej u nich i tam to się sprawdza bez problemów.

Tak jak napisałem wcześniej. Jeżeli któryś z zapisów zostanie gremialnie potępiony w czambuł usunę go bo finalnie chodzi o jak najlepszą zabawę dla nas wszystkich więc nie upieram się przy niczym :).
Obgadajmy sobie teraz te zasady, dorzućmy wasze sugestie i od nowego roku gramy :D.

Awatar użytkownika
JasiekG
Posty: 43
Rejestracja: 17 lis 2014, o 16:19

Re: Kampania w Dragonie

Postautor: JasiekG » 16 gru 2014, o 14:06

No napisałem, że rozumiem, czym to jest podyktowane, ale się z tym nie zgadzam ;-)

Ewentualnie, jeśli chcesz penalizować kogoś za taką dodatkową broń, to np strzelając z tej dodatkowej broni na wieży, może być na niej -1 do trafienia, bo gość strzela w stresie ;-)

Awatar użytkownika
Parufka
Posty: 1173
Rejestracja: 17 lis 2014, o 12:43

Re: Kampania w Dragonie

Postautor: Parufka » 16 gru 2014, o 14:13

O i jest to już jakiś satysfakcjonujący kompromis ☺. Accepted.

Don_Pedro
Posty: 14
Rejestracja: 9 gru 2014, o 17:42

Re: Kampania w Dragonie

Postautor: Don_Pedro » 17 gru 2014, o 15:20

Rozumiem, że regulamin został zaakceptowany? :)


Wróć do „Warszawa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość